۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • محاکمه پنج عضو پ‌ک‌ک به دلیل آدم‌ربایی و خشونت در آلمان

محاکمه پنج عضو پ‌ک‌ک به دلیل آدم‌ربایی و خشونت در آلمان

  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
  • ۲۱۱ بازدید
  • ۰

پنج عضو گروه تروریستی(پ‌ک‌ک) به دلیل “آدم‌ربایی با نیت اخاذی، ضرب و شتم شدید و تهدید و توهین” به یکی از اعضای جدا‌شده خود، در دادگاه عالی اشتوتگارت محاکمه شدند.

به گزارش انجمن بی تاوان ،روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل (۲۶ فروردین) نخستین دادگاه اعضای پ‌ک‌ک در اشتوتگارت برگزار شد. متهم اصلی به دلیل عضویت در یک گروه تروریستی و متهمان دیگر نیز با اتهام حمایت از یک گروه تروریستی محاکمه شدند.

به گفته دادستان فدرال در دادگاه اشتوتگارت، این افراد که عبارت از چهار مرد و یک زن هستند، یک عضو سابق پ‌ک‌ک را با نیرنگ به نقطه‌ای دورافتاده کشاندند، به زور  سوار خودرو کردند و سپس به مدت چهار ساعت با اعمال خشونت بازجویی کردند.

آنها در این بازجویی‌ها می‌خواستند از احتمال همکاری آیا این عضو جداشده از حزب پ‌ک‌ک با پلیس آلمان باخبر شوند. هدف آنها از این اقدام احتمالا این بوده که با تحت فشار قرار دادن و تهدید عضو سابق، او را دوباره مجبور به همکاری با پ‌ک‌ک کنند. به ادعای دادستان متهمان علاوه بر آدمربایی چند صد یورو پول نیز از عضو جداشده خود گرفته‌اند.

متهم اصلی اوریم آ. Evrim A نام دارد و با قربانی خود قبلا ارتباط داشته است. او در آوریل ۲۰۱۸ قربانی خود را به محلی دورافتاده در نزدیکی اشتوتگارت کشانده و با کمک دیگر متهمان او را با زور وارد خودرو کرده است. سپس او توسط متهم اصلی فیصل اس Veysel S و سه مرد نقابدار مسلح به مدت چهار ساعت مورد بازجویی قرا گرفته است. فیصل اس از قربانی خواسته است که اسنادی را در ارتباط با جمعآوری کمک مالی به حزب پ‌ک‌ک در اختیار آنها بگذارد.

دومین نشست محاکمه متهمان پ‌ک‌ک در هشتم مه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود و نشست‌های بعدی تا دسامبر ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت.

در دادگاه عالی اشتوتگارت روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل دو پرونده دیگر اعضای پ‌ک‌ک نیز مورد بررسی قرار گرفت. یکی از متهمان که ۵۳ سال دارد به عنوان رهبر حزب پ‌ک‌ک در منطقه هایلبرون معرفی شده و متهم به جمع‌آوری کمک‌های مالی و برگزاری تظاهرات به نفع پ‌ک‌ک شده است. پرونده دیگر مربوط به مردی ۶۲ ساله است که در منطقه فرایبورگ پول جمع‌آوری کرده است. هر دو متهم اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به دلیل فعالیت‌های مسلحانه ممنوع اعلام شده و به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین