۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فلسفه ای ایدئولوژیک عملیات های انتحاری در پ ک ک و پژاک

  • ۱ مهر ۱۳۹۶
  • ۳۸۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : امروزه حملات انتحاری از خطرناک‌ترین اقدامات تخریبی به حساب می‌آید و موجب ترس تمامی دولت‌ها و ملت‌ها شده‌است. دلیل این ترس همگانی دشواری بی‌نظیرکنترل آن است. زیرا فردی که خود را آماده مرگ کرده‌است دیگر ترسی از چیزی به خود راه نمی‌دهد و غیرقابل مهار به نظر می‌رسد.
عملیات های انتحاری جزء ماهیت لاینفک گروه های تروریستی بوده و استراتژی امروزی گروه های تروریستی در پیشبرد اهداف سازمانی و فرقه ای محسوب می گردد.
عامل حمله انتحاری دارای هدفی است. وی برای هدف‌اش دست به طراحی برنامه‌ای می‌زند که منجر به مرگ خودش و دیگران می‌شود. اگر مستقل از ارزش‌گذاری و برداشت‌های طرفین ماجرا به این حرکت نگاه کنیم هدف فرد پیش از این‌که بخواهد خود را از بین ببرد و یا به پوچی رسیده باشد، هدفی بزرگ‌تر است که حاضر است خود را برای آن فدا کند.
بیشتر عاملین عملیات های انتحاری از یک فلسفه ای ایدئولوژیک پیروی نموده و در راستای برخی از ارزش های ایدئولوژیک دست به چنین اقدامی می زنند.
بدون شک بیشتر عاملین انتحاری توسط فرقه شست و شویی مغزی شده و برخی افکار منسوخ فرقه ای را در مغز فرد گنجانده اند تا فرد به مرحله ی از یقین و باور برسد تا اقدام به عملیات انتحاری نماید.
پ ک ک و پژاک از فرقه های تروریستی جهان امروزی برمبنای کدام فلسفه ای ایدئولوژیک عملیات های انتحاری انجام می دهد؟

مبنای عملیات های انتحاری پ ک ک و پژاک بیشتر از آنچه که مبنای ایدئولوژیکی داشته باشد بر اساس قوانین سلیقه ای که در مقطعی از زمان و مکان و با توجه به شرایط موجود فردی را علی رغم میل باطنی و به اجبار به این کار وادر می کنند. البته نا گفته نماند کسانی در داخل گروه همیشه در حال انتقال تفکرات عقیده ای و فرقه ای بر افکار اعضای گروه بوده و در تلاش بمنظور آماده سازی اعضاء ، برای انجام این گونه عملیات ها ی تروریستی هستند . ،و لی حول محور عملیات های انتحاری در پ ک ک و پژاک زور و اجباری بوده که توسط گروه بر فرد تحمیل و شخص با اراده و میل باطنی خود تن به این کار نمی دهد.

بدون شک عکس های بسیاری از عناصر گروه دیده ایم که صورت هابشان پوشیده و قابل شناسایی نیستند. این اشخاص برای هیچ کسی شناخته شده نیست حتی این افراد در داخل گروه هم قابل شناسایی نیستند و در محیط های بسته و به خصوصی زندگی می کنند.

این عناصر با چهره های پوشیده که هویت واقعی آنان برای هیچ کسی محرز نمی باشد ،افرادی کم سن وسالی هستند ، که تازه به عضویت گروه در آمده اند.

پ ک ک و پژاک این افراد را برای عملیات های انتحاری خود در نظر گرفته و آنان را به دور از سایر و در محیط های جداگانه نگهداری می نماید.

پ ک ک و پژاک منکر عملیات های انتحاری بوده و خود را از عملیات تروریستی پاک و مبرا می داند، بنابراین ناچار است افرادی را به این کار بگمارد که هویت آنان کاملا مجهول و برای کسی آشکار نباشد ،حتی پس انجام عملیات هیچ و نام نشانی از عامل انتحاری که برای فرقه خدمت کرده نمی برد و یا نام وی را در میان سایر کشته های خود در جنگ اعلام نمی کند تا خانواده وی خبری از فرزند خود داشته باشند. این رفتار اوج بی رحمی بوده که پ ک ک وپژاک انسانها برای کسب مقام و منزلت بدین شیوه هزینه می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *