۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فخرالدین آلتون: ترکیه در هیچ حوزه‌ای بدون گزینه نیست

فخرالدین آلتون: ترکیه در هیچ حوزه‌ای بدون گزینه نیست

  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا در هیچ حوزه‌ای بدون گزینه نیست، هشدار داد که بهتر است آمریکا هر چه زودتر درک کند که گام برداشتن بدون در نظر گرفتن ترکیه، هزینه بالایی برایش دارد.

فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در گفتگو با مجله Kriter وابسته به بنیاد پژوهش‌های مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی «ستا» اعلام کرد: بهتر است آمریکا هر چه زودتر درک کند که گام برداشتن بدون در نظر گرفتن ترکیه، هزینه بالایی برایش دارد، زیرا ترکیه در هیچ حوزه‌ای بدون گزینه نیست.

آلتون با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا طی سال‌های اخیر تحت تاثیر موضوعات عقیدتی برخی گروه‌ها قرار گرفته و اقداماتی انجام می هد که باعث ناخرسندی ترکیه می شود، گفت: «این اقدامات نه تنها در روابط دوجانبه بلکه در تمام منطقه بحران‌هایی ایجاد می کند. به خصوص در دوره اوباما تحت عنوان مبارزه با داعش همکاری با پ.ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ و نشان ندادن هیچگونه پیشرفتی در استرداد سرکردگان فتو به حق باعث ناخرسندی ترکیه شد. البته تحولات مثبت طی ماه‌های گذشته در این دو زمینه رضایت بخش است. اما وعده ها باید فوری در میدان اجرایی شوند.»

رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه هشدار داد: آمریکا هر چه قدر زودتر درک کند که برداشتن هر گامی با کنار گذاشتن ترکیه، از اقدام در راستای برآوردن انتظارات ترکیه برایش هزینه های سنگین تری خواهد داشت، به نفعش خواهد بود.

او همچنین تاکید کرد: ترکیه برای مقابله با ایجاد هرگونه کریدور تروریستی، به هیچ تهدیدی میدان نخواهد داد و به تنهایی با آن مبارزه خواهد کرد.

وی در خصوص تحقیقات درباره جنایت جمال خاشقجی، روزنامه نگار و ستون نویس واشنگتن پست نیز اظهار داشت: «اگر موضع گیری عاقلانه و مصممانه رئیس جمهورمان نبود قرار بود این جنایت سرپوشیده باقی بماند. در راستای موضع صریح رئیس جمهورمان مانیز برای روشن شدن تمام ابعاد این جنایت منفور هر چه در توان داشتیم را به کار گرفتیم. تمامی سیاهنمایی هایی را که تلاش می شد علیه مان صورت بگیرد از بین بردیم.»

آلتون تاکید کرد: شاهد آن هستیم که ترکیه توانست با استراتژی ارتباطی صحیح خود در راستای تلاش جهت آشکار کردن همه جوانب این جنایت، نهادهای بین المللی رسانه ای را وادار به واکنش در خصوص این جنایت کرد. بدین تریب فضایی که علیه ما ایجاد شده بود نیز از بین رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین