۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملیات شاخه زیتون علیه کُردها نیست

  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

سرکنسول ترکیه در اربیل طی دیدار با مسئول روابط خارجی دولت اقلیم کردستان به منظور ارائه توضیح در مورد عملیات عفرین ضمن تروریست خواندن نیروهای کُرد سوری، گفت که هدف از حمله به عفرین، دشمنی با کُردها نیست.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی، هاکان کاراچای سرکنسول ترکیه در اربیل، با فلاح مصطفی مسئول روابط خارجی دولت اقلیم کردستان دیدار کرد.

وی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت که هدف از این دیدار ارائه توضیح در مورد عملیات شاخه زیتون و حمله به کُردهای سوریه در عفرین است.

وی نیروهای کُرد سوری از جمله YPG و PYD را تروریست و همسان با داعش و تهدیدی علیه ترکیه، خطاب کرده و گفت که ترکیه به منظور حفظ امنیت مرزهای خود و مبارزه با پ.ک.ک، و این گروه‌ها به کردستان سوریه حمله کرده است.

کاراچای افزود:” هدف از این عملیات مبارزه با تروریست‌ها است و علیه آنان انجام می شود هیچ حمله ای علیه شهروندان غیرنظامی انجام نمی شود و تمامی اقدامات لازم انجام شده است.”

همچنین مدعی شد که تصاویر پخش شده از عفرین در مورد حمله ترکیه به مناطق مسکونی و غیرنظامیان و آسیب به زنان و کودکان غیرواقعی بوده و برای تحریف افکار عمومی منتشر می شود و گفت که غیرواقعی بودن تصاویر به اثبات رسیده و هیچ آسیبی به غیرنظامیان وارد نشده است.

این در حالی است که گزارش ها و تصاویر پخش شده از عفرین حاکی از کشته و مجروح شدن ده ها غیرنظامی و آسیب به مناطق مسکونی در نتیجە حملات ترکیه است.

لازم به ذکر است که با وجود گذشت بیش از ۱۱ روز از حملات ترکیه به عفرین، دولت اقلیم کردستان در این مورد سکوت اختیار کرده و حاضر به محکوم کردن این حمله نشده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین