۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عقب نشینی پژاک از تجزیه طلبی و تشکیل کردستان یکپارچه

عقب نشینی پژاک از تجزیه طلبی و تشکیل کردستان یکپارچه

  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
  • ۴۶۰ بازدید
  • ۱

پژاک همسو با سیاست های پ ک ک از تشکیل کردستان مستقل منصرف شده و بدنبال ایجاد سیستم کنفدرالیسم بوده تا مشکلات همه ای اقوام ایرانی اعم از ترک،کُرد، عرب ،فارس و … را حل و فصل نماید؟؟

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :عبدالرحمن حاج احمدی سرکرده گروهک تروریستی پژاک در مصاحبه تلویزیونی بر روند عقب نشینی و تغییر سیاست این گروه مبنی تشکیل کردستان یکپارچه و خود مختاری تاکید کرد.
پژاک در بدو تاسیس سیاست تجزیه طلبی را در پیش گرفته و استقلال کردستان را از سیاست های اصلی و مهم گروه عنوان می کرد،پژاک با توجه به استراتژی گروه با احزاب و گروه های کُردی نظیر دمکرات و کومله بر سر این موضوع یعنی کردستان یکپارچه اختلاف نظر داشت ، دمکرات ها و کومله این سیاست پژاک را سیاستی برگرفته از پ ک ک می دانستند و پژاک را حزبی غیر ایرانی قلمداد می کردند ،چرا که احزابی مانند دمکرات و کومله بر خلاف پژاک اعتقادی بر تجزیه مناطق کردنشین ایران نداشتند.
سیاست های جنگ افروانه پ ک ک در سوریه و ترکیه و مهم تر از همه عدم مقبولیت مردمی پزاک در ایران سبب گردید این گروه تروریستی از موضع اصلی خود یعنی استقلال و خودمختاری عقب نشینی نماید و شعار کنفدرالیسنم و خودمدیریتی را سر دهد.
البته ناگفته نماند ، سیاست های پزاک برگرفته از سیاست های پ ک ک بوده و هم اکنون ایجاد سیستم خود مدیریتی و کنفدارالیسم در ترکیه توسط پ ک ک در حال اجرا می باشد ولی نتایج حاصله از این سیستم تاکنون کشتار کُردهای بی دفاع و غیرنظامی بوده و مهم تر از همه ویرانی شهرهای کردنشین است.
عبدالرحمن حاجی احمدی در تبعیت از سیاست های پ ک ک تجزیه طلبی و تشکیل کردستان را به نفع کردها نخوانده و کنفدارلیسم را برنامه نوین پژاک اعلام کرد
حاجی احمدی در این مصاحبه پا را فراتر گذاشته و اعلام داشت ، پزاک بدنبال حل مشکلات همه اقوام ایرانی بوده و تنها برای حل مشکلات قوم کُرد مبارزه نمی کند.
کُردهای کشور ترکیه با وجود ناعدالتی و تبعیضات موجود بر علیه آنان حاضر به قبول سیاست خودمدیرتی و کنفدرالیسم در کردستان ترکیه نبوده حال پژاک چگونه قصد دارد این سیستم را در تمام کشور پهناور ایران اسلامی اجرا کند ، کمی تامل برانگیز است؟
حاجی احمدی برای فریب افکار عمومی و بهتر نشان دادن سیتم کنفدرالیسم در حرکتی تبلیغی اذعان داشت “من حاضرم آذری باشم” عبارتی کاملا دروغ و بی اساس ، چرا که یکی از سیاست های این گروه در شهرهای مانند ارومیه ایجاد اختلاف قومیتی و مذهبی می باشد.
از دیدگاه پژاک اختلافات مذهبی و قومیتی می تواند پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران را سست و لرزان نماید بنابراین بیشتر هواداران این گروه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر طبل اختلاف و تفرقه می کوبند ، هم اکنون حاجی احمدی در سخنان مضحکانه خود و برای تبلیغ اظهار می کند  که من حاضرم آذری باشم؟؟؟
حاجی احمدی در این مصاحبه همچنین از عملیات های تروریستی حزب منحله دمکرات که چندی پیش در اشنویه انجام داده بود انتقاد و اعلام کرد که پزاک به عنوان حزبی فعال و کارآمد بایستی تعیین کند که در کجا و چه زمانی عملیات انجام شود …

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. آذری ها تروریست نمی خواهند.از تروریست متنفر هستند.این دلقک هم به جای کشتن مردم بی گناه بهتره خودشو گم و گوربکنه تا کردها نفس راحتی بکشند!!!من به عنوان یک ترک آذربایجان حاضرم کرد باشم ولی تروریست نه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین