۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو سابق پ.ک.ک فاش کرد: اوجالان در کنترل دولت موازی ترکیه قرار دارد

عضو سابق پ.ک.ک فاش کرد: اوجالان در کنترل دولت موازی ترکیه قرار دارد

  • ۱۹ دی ۱۳۹۷
  • ۱۹۸ بازدید
  • ۰

یکی از مهمترین پرونده‌های قضایی که در سال ۲۰۰۷ در ترکیه مطرح شد این بود که پلیس از وجود یک سازمان قوم گرای تندرو به نام «ارگنکون» خبر داد که علیه دولت «اردوغان» توطئه چینی می‌کرد.

پرونده کودتای نظامی معروف به پرونده ارگنکون در ترکیه یکی از پیچیده ترین و جنجالی ترین پرونده های تاریخ این کشور محسوب می شود. این پرونده تبدیل به سنبل مبارزه بین دولت اسلامگرای رجب طیب اردوغان و سکولارهای این کشور شده است.

پ.ک.ک در کنرل اوجالان و اوجالان در کنترل دولت موازی قرار دارد

به گزارش انجمن بی تاوان ،، “حسین ییلدریم”، دست راست سابق “عبدالله اوجالان”، رهبر زندانی گروه تجزیه طلب پ.ک.ک، می گوید؛ ارگنکون بخشی از دولت عمیق / موازی ترکیه، پشت سر مسئله کرد و ترکیه است و اوجالان نیز در کنترل دولت موازی قرار دارد. این عضو جدا شده پ.ک.ک در مصاحبه با روزنامه “نشه دوزل” اعلام کرد هدف ارگنکون ایجاد آشوب در جامعه و حفظ قدرت نظامیان است. تا زمانی که ارگنکون باشد جنگ در ترکیه خواهد بود، ارگنکون اوجالان را و اوجالان نیز پ.ک.ک را کنترل می کند.

عضو سابق پ.ک.ک می گوید: “اوجالان در زندان ایمرالی با دولت عمیق به توافق رسیده تا جان خود را نجات دهد. دولت عمیق برنامه ای به وی داد و او آن را دنبال می کند. قبلا نیز علنا اعلام کرده بود. به گفته ییلدریم از اوجالان خواسته شده حدود ۵۰۰ عضو پ.ک.ک را در ترکیه نگه دارد چون تعدادی برای حفظ زمینه درگیری لازم هستند.” وی در ادامه افزود: “نیازی به تحلیل ندارد. اگر اوجالان تسلیم دولت عمیق نمی شد زنده نمی ماند. اوجالان قبلا “شمدین ساکیک” و “سلیم چوکور کایا” را عالم ارگنکون در پ.ک.ک معرفی می کرد تا بر جنایات خود سرپوش بگذارد و به دیگران نسبت دهد. اوجالان در کتابی که “ماهر سایان” نوشته علنا می گوید؛ سازمان اطلاعاتی میت تا دو سال پول و اسلحه پ.ک.ک را تامین می کرد. اوجالان از زندان هنوز هم رهبری پ.ک.ک را برعهده دارد و این معنادار است.

این عضو ارشد و سابق پ.ک.ک در مورد قتل مخالفان در پ.ک.ک نیز می گوید: “این صحت دارد و خودم نیز به صورت اتفاقی از قتل نجات یافتم. اوجالان علنا از کسانی حرف می زد که شخصا دستور قتل آنها را صادر کرده بود. قصد کشتن مرا نیز داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *