۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سامان نسیم عضو فریب خورده و جدا شده گروهک پژاک

سامان نسیم عضو فریب خورده و جدا شده گروهک پژاک

  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۲
  • ۴۳۶ بازدید
  • ۱۲

سامان توسط یکی از آشنایان خود که در خرید و فروش و قاچاق مشروبات الکلی فعالیت می کرده است نزد گروهک پژاک برده شده و به تعبیر خود سامان به آنان فروخته می شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :سامان توسط یکی از آشنایان خود که در خرید و فروش و قاچاق مشروبات الکلی فعالیت می کرده است نزد گروهک پژاک برده شده و به تعبیر خود سامان به آنان فروخته می شود. رویه فوق یکی از رایج‌ترین رویه های جذب نیرو توسط پژاک است. آن ها بخش عمده ای از اعضای خود را از طریق ربودن افراد به دست می آورند. فرقه تروریستی پژاک در اولین گام خود تمامی ارتباط سامان با دنیای خارج را قطع می کند و رسما به او اعلام می کنند که تا ۴ سال، حق هیچ گونه ارتباط با دنیای خارج را ندارد. چنین کاری اولین قدم در راه خرد کردن شخصیت فرد و تسلیم کردن او در برابر خواسته های فرقه است که فرایند شستشوی مغزی را بسیار تسهیل می کند. فردی که خود را ناچار از حضور در این فضا می داند و تمام راه های ارتباط با دنیای بیرون را بسته شده و علایق خود را سرکوب می بیند سرانجام از نظر شخصیتی خرد شده، مقاومت خود را از دست می دهد و همچون برده ای در اختیار سران فرقه قرار می گیرد. او اعتراف می کند که در این مدت همواره به دنبال فرار از چنگ پژاک بوده است اما جرات انجام این کار را پیدا نمی کرده است. تمایل به فرار در میان افرادی نظیر وی بسیار رایج است با این وجود افراد کمی از آنان اقدام به فرار می کنند چرا که این گروه با علم به این موضوع آن ها را تحت مراقبت شدید خود دارد و کوچکترین تلاش آنان برای فرار، با اعدام و روش های وحشیانه ای برای حذف فیزیکی روبرو می شود. در کمتر از یک سال سامان در قالب گروه های عملیاتی پژاک قرار می گیرد در حالیکه زمان کم حضور وی در گروهک و همچنین فرایند دستگیری و تسلیم او نشان می دهد هیچ توانایی و آمادگی برای فعالیت های رزمی نداشته است. هدف از این چنین حرکاتی نیز آلوده کردن افراد تازه جذب شده به فعالیت هایی است که راه بازگشت را بر روی آن ها می بندد و از سوی دیگر نیز در صورت کشته شدن ضربه چندانی را متوجه فرقه نمی کند. سرانجام سامان به همراه گروهی از همراهانش درون خاک ایران با نیروهای سپاه درگیر می شوند. پس از مدتی تعقیب و گریز، همراهان وی در حالیکه راه فراری پیش روی خود نمی بینند اقدام به خودکشی می کنند اما سامان در سنگر خود باقی مانده و در فرصتی مناسب خود را تسلیم نیروهای سپاه می کند. وی پس از مدتی بازجویی و زندانی بودن فرصت دیدار با خانواده خود را پیدا می کند، خانواده ای که به واسطه آشنایی با پژاک و گذشت یک سال از اسارت فرزندشان در چنگال پژاک رنجی طاقت فرسا را پشت سر گذاشته بودند وحالا می گفتند اگر فرزندشان سال ها نیز در زندان باشد برایشان راحت تر از آن یک سالی است که نزد پژاک بوده! صحنه های دیدار سامان با خانواده اش که در مستندهای گوناگون تلویزیونی به تصویر کشیده شده است بسیار تکان دهنده و متاثر کننده است. خانواده و فرزندی که یکدیگر را برای همیشه از دست رفته می دیدند و حالا با دیدن هم سر از پا نمی شناختند. شادبودنی که به قیمت خون عزیز ترین فرزندان این آب و خاک به دست آمده بود .

قبلی «
بعدی »

۱۲ دیدگاه ها

  1. midoonin keh alan daran edamesh mikonan digeh!! 😐

  2. حقش عدام نبود

  3. دوشنبه ١۶ فوریه در مرکز شهر استکهلم تظاهراتى در حمایت از سامان نسیم فعال کرد به جرم همکارى با پژاک و جلوگیرى از حکم اعدامشان که به تاریخ ٣٠ بهمن صادر شده ، برگزار خواهد شد.. من شخصا بخاطر شرایط جوى حاکم و ستمى که به مردم کرد با از بین بردن کشت و صنعت و سرکوب خواسته هاى انان از طرف رژیم اخوندى ضد ایرانى ، بوجود امده و بر باورمندى به دفاع از حقوق بشر و ممنوعیت شکنجه و اعدام شرکت خواهم کرد.. از دوستان در سوئد و همچنین هم میهنان در کشورهاى دیگر خواهشمندم از اعدام این جوان ٢۶ ساله جلوگیرى کنند.

  4. اگر اینطوری باشه چطور میشه که جنگجو های پژاک با جان و دل میجنگن ؟

  5. خب اگه جدا شده چرا ازادش نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. در دستگیری این.فرد یک نفر از نیروهای سپاه شهید و چند نفر زخمی شدن، ضمنا وقتی خشابهایش خالی شد مجبور به تسلیم شد.
    پس باید اعدام شود

  7. خدا این تروریست ها رو لعنت کنه – ایکاش نیروهای سپاه سریعا همشون رو قلع و قمع کنند تا جوونای مملکت تو آتیش این اجنبی ها نسوزن . 

  8. اینکه به سزایی عملش رسید چرا علکی از تروریست حمایت میکنی.

  9. خدایا خودت همه ی اونایی که باعث کشته شدن مردم بی گناه میشن حالا باحمله به سربازهایی که فقط به خاطر قانون رفتن و از هیچ لحاظ نظامی نیستن یا باعث کشتن مردم روستاها و شهرهای مختلف ایران میشن رو نابود کن، یا قدرتی به سپاه و ملت ایران بده که تک تکشون رو از بیخ نابود کنه.

  10. کسی ک فسقش آشکاره، شما هرچقدرم خودتونو ب آب و آتیش بزنید تا با دوتا مطلب تو سایتهای درپیتتون تطهیرش کنید، باطن سیاه خودتونو بیشتر ب نمایش گذاشتید!!
    عاخه چرا فک میکنین ملت ایران خرن و نمیفخمن؟؟ با این مزخرفاتی ک نوشتید نمیتونید ملت مارو خواب کنید.موندم چرا فقط سایتهاو افرادی ک همیشه از تروربسم حمایت میکنن از این اقا هم حمایت کردن و سعی در مثبت جلوه دادن چشخصیتش دارن..
    مرگ بر دشمن

  11. تو هم فریب خورده ای؟!!!!!!!
    چرا یک نفر را شهید کرد؟ چرا دو فرزند را بی پدر کرد؟
    چرا سه نفر را زخمی و راهی بیمارستان کرد؟
    اینکه تمامی تیرهایش را خالی کرد و مانند رفقایش تیری برای خودکشی نداشت! می شود جداشده؟!!!!!
    اگه مردی این نظر را هم نشان بده

  12. این پسر تا اخرین  تیر در اسلحه به مرزبانان وسربازان کشور شلیک کرده و ادم کشته و چند نفر رو زخمی کرده یک خانواده رو بی سرپرست کرده خب این باید سزای کارش رو ببینه کسی نبوده که دست به اسلحه نبرده بلکه محاربه کرده ومیدونسته که با این کارش دیگه برگشتی نیست خب حالاهم نباید براو ترحم کرد کسسی که بر دیگران ترحمی نداشته و قتل انجام داده الان اون فرزندان اون شهید باید به کی شکایت کنند این ظلمی که بهشون شده رو کی جبران میکنه کجایند مدعیان حقوق انسانی و کجایند دلسوزان انسانیت ؟؟؟؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین