۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • زمزمه اصلاحات اساسی در ایدئولوژی پژاک

زمزمه اصلاحات اساسی در ایدئولوژی پژاک

  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

در پی هجمه های انتقادی و تبلیغاتی گروه های مختلف علی الخصوص احزاب کلاسیک کردستان علیه ایدئولوژی پژاک مبنی بر ممنوعیت ازدواج،منع ملاقات والدین با فرزندان خود در گروه، ممنوعیت عضویت هموطنان کرد در نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی به ویژه سپاه و بسیج و مواردی از این قبیل ایجاد اصلاحات اساسی از سوی برخی فرماندهان سیاسی گروه از جمله زیلان تانیا و ریزان جاوید مطرح گردید.

به گزارش انجمن بی تاوان ایدئولوژی پژاک و پ.پ.ک همان ایدئولوژی پوسیده و منسوخ کمونیستی است که از ابتدای تاسیس (۱۹۷۹ م) تا کنون بر این گروه مستولی است.

ممنوعیت ازدواج در پژاک

ممنوعیت ازدواج در پژاک، اما داشتن روابط نامشروع مخفی ، امری رایج است. پ ک ک و پژاک ادعا می کنند که اعضای آن نباید ازدواج کنند و یکی از شعارهای اصلی این فرقه توجه خاص به حقوق زنان و احترام به آن می باشد اما در عمل چنین نیست. عثمان اوجالان – ۶۰ ساله ، برادر رهبر پ ک ک – دوبار ازدواج کرد آنهم با دو دختر جوان ( یکی ۲۱ ساله اهل منطقه قطور خوی و دیگری ۲۲ ساله اهل آکره کردستان ) . البته بدون این که روال متداول جامعه را طی کند. رهبر سابق پژاک نیز با یک دختر آلمانی ازدواج کرده است . او مقیم آلمان است و در جایی گرم و نرم ادعای مبارزه برای کرد را دارد در حالی که اعضای سیه روز و ساده هم حق ازدواج ندارند، از سوتغذیه رنج می برند و حق بازگشت هم ندارند . مردم کرد در ترکیه و عراق زندگی اقتصادی سختی را می‌گذرانند، اما روزنامه «ملیت»، نوشت که عثمان اوجالان ۲/۵ کیلو طلا به زن جدیدش داد و هزینه ازدواجش نیز ۵۲ هزار دلار بوده است.

ممنوعیت ملاقات والدین با فرزندان خود در گروه

علاقه مندی و دوست داشتن اعضای خانواده حق طبیعی انسان است ولی پژاک که خود را منادی آزادی می داند این حق طبیعی را از اعضای خود سلب کرده و اجازه نمی دهد اعضای گروهک خانواده ی خود را ملاقات نمایند.پ ک ک و پژاک براساس قوانین اوجالان دوست داشتن و تشکیل خانواده را در درون حزب ممنوع کرده و این قوانین منجر به روابط جنسی پنهانی شده و این روابط نامشروع پیامدهای جربان ناپذیری را بوجود می آورد.ملاقات والدین با فرزندان خود در گروه از جمله اصلاحات مطرح شده از سوی زیلان تانیا و برخی از فرمانده هان سیاسی است، والدین برای دیدار فرزندان خود به مقر گروه مراجعه می نمایند ولی کادرهای سوری و ترکی به کوردهای ایران اهانت و توهین می کنند.

ممنوعیت عضویت هموطنان کورد در بسیج و سپاه

تروریست های پژاک تا به دیروز عضویت هم وطنان کرد در بسیج و سپاه پاسداران و یا ارکان های دولتی را خیانت محسوب کرده و اقدام به تهدید و ترور آنان می نموده اند.این رفتار پژاک مورد انتقاد برخی از فرمانده هان اصلاح طلب شده و اکنون بدنبال حدف این قانون می باشند و مشکلات اقتصادی را دلیل حذف این قانون تروریستی هستند.

طرح این اصلاحات تدوین یافته از سوی زیلان تانیا و ریزان جاوید با مخالفت جدی ک ج ک و شخص مراد کاریلان مواجه گردید که منجر به برکناری آن ها از ریاست کودار و جداشدن ریزان از گروه شد.اخیراً نیز خبرهایی مبنی بر نزدیک شدن ریزان جاوید به بارزانی و تشکیل حزب سیاسی مجزا موازی با پژاک منتشر شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *