۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پ ک ک کنگره سراسری برگزار نمی کند

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۲۳ بازدید
  • ۰

حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ ک ک ) برگزاری کنگره سراسری را برای تصمیم گیری درباره زمین گذاشتن سلاح از دستور کار خود خارج کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز ، بسه هوزات از سران مجمع گروه های کرد که در پایگاه پ ک ک در شمال عراق بسر می برد ، با اعلام این موضوع گفت : پ ک ک نمی تواند پیش از به رسمیت شناخته شدن هویت کردها و تغییرات مرتبط با این موضوع در قانون اساسی ترکیه ، همچنین پذیرش جایگاه کردها در این کشور ، کنگره سراسری را برگزار کند.
وی در مصاحبه با تلویزیون کرد زبان مد نوچه که از اروپا برنامه پخش می کند ، با تاکید بر اهمیت پیام نوروزی عبدالله اوجالان رئیس زندانی گروه پ ک ک و تاکید وی بر ضرورت برقراری صلح ، گفت : اگر حزب حاکم عدالت وتوسعه ترکیه در این جهت گام بردارد ، ما نیز تصمیم خواهیم گرفت ، کنگره سراسری پ ک ک را برگزار کنیم.
هوزات خواستار مذاکره میان مقامات دولت ترکیه و عبدالله اوجالان ، بررسی توافق احتمالی در مجلس ترکیه ، تشکیل کمیسیون حقیقت یاب در مجلس ترکیه با مشارکت اعضای هیئت نظارت بر مذاکرات و نمایندگان مجلس این کشور را ضروری دانست.
وی همچنین حزب حاکم عدالت و توسعه را متهم کرد که به رغم بیانیه مشترک هیئت نمایندگان کرد که با عبدالله اوجالان در ایمرالی دیدار می کنند و نمایندگان دولت ترکیه ، هیچ گامی برنداشته است و خود را برای ادامه درگیری ها آماده می کند.
هوزات تاکید کرد ، پ ک ک پیش از حل مسئله کردها کنگره سراسری را برای تصمیم گیری درباره زمین گذاشتن سلاح برگزار نخواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین