۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روابط عمیق بشار اسد رئیس جمهور سوریه با «پ.ک.ک»

روابط عمیق بشار اسد رئیس جمهور سوریه با «پ.ک.ک»

  • ۴ اسفند ۱۳۹۵
  • ۳۷۰ بازدید
  • ۰

دولتمردان کشوریه ترکیه مدعی شده اند،دولت کنونی سوریه و شخص بشار اسدبا نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) روابط عمیقی داشته و بیشتر مجروحان این حزب در بیمارستان های دمشق تحت مداوا قرار می گیره اند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آنادول ، منابع امنیتی ترکیه مدعی شده اند ؛ همکاری میان رژیم بشار اسد و گروه تروریستی پ.ی.د/ پ.ک.ک تقویت یافته است. رژیم درحالی که از تاسیس «آکادمی تروریسم» در مناطق شیخ مقصود و هلوک توسط این گروه تروریستی حمایت می کند، شبه نظامیان مجروح را نیز توسط هواپیماهای خود به بیمارستان دولتی دمشق انتقال می دهد.

به گفته این منابع طی هفته گذشته دو نفر از مسئولان ارشد گروه تروریستی پ.ک.ک در قندیل، وارد سوریه شده و توسط هواپیماهای رژیم در ساعات نیمه شب به بیمارستان دمشق انتقال یافتند.

همچنین PYD شاخه سوری PKK ؛ پس از عفرین و قندیل، در مناطق شیخ مقصود و هلوک واقع در شرق مرکز حلب که تحت کنترل آن قرار دارد، برای تروریست‌ها مرکز آموزشی تاسیس کرد.

در اصل منطقه هلوک که ترکمن‌نشین است، ولی سال گذشته پس از تخلیه غیرنظامیان و مخالفان به طور نسبی به تصرف پ.ی.د/ پ.ک.ک در آمده بود. در حال حاضر در هلوک، هم رژیم و هم عناصر پ.ی.د./ پ.ک.ک حضور دارند.

در مرکز آموزشی تروریست‌ها که ماه گذشته در عفرین آغاز به فعالیت کرد، صد‌ها تروریست در حال آموزش در دوره های نظامی برای استفاده از اسلحه سنگین، بمب و تکنیک‌های جنگی توسط مربیان خارجی هستند.

گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک و رژیم اسد از آغاز جنگ داخلی تا کنون، به ندرت و تنها وارد درگیری‌هایی در مقیاس کوچک شده‌اند. همکاری قوی بین آنان در استان حسکه بیشتر به چشم می خورد. گروه پ.ی.د/پ.ک.ک از آغاز سال ۲۰۱۲ به دنبال واگذاری استان حسکه از سوی رژیم اسد به این گروه به پرداخت مالیات به این رژیم ادامه می دهد.

در حالی که مدیریت نهادهای دولتی بر عهده رژیم اسد است، امنیت این استان به طور مشترک از سوی دو طرف تامین و اداره می شود. بخشی از نفت تولیدی میدان نفتی رمیلان واقع در شمال شرق حسکه که تحت سیطره گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک قرار دارد، نیز به رژیم اسد داده می شود.

سطح همکاری میان رژیم اسد و گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک پس از امضای توافقنامه آموزش نظامی و استراتژی مشترک در حسکه ارتقاء یافته و این همکاری در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ در حلب نیز ادامه داشت. به موجب این توافقنامه رژیم اسد به شبه‌نظامیان گروه مذکور در شیخ مقصود، هلوک و عفرین مهمات و آموزش نظامی می دهد. همچنین پ.ی.د/پ.ک.ک نیز از عملیات‌های رژیم اسد در حلب پشتیبانی نظامی می کند.

افراد آموزش دیده توسط رژیم اسد اغلب از مردم مناطق شیخ مقصود، هلوک و عفرین و بین سنین ۱۸ تا ۴۰ هستند که از سوی گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک به طور اجباری به سربازی احضار می شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین