۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رفتار دوگانه غرب در مورد تروریسم پ.ک.ک

رفتار دوگانه غرب در مورد تروریسم پ.ک.ک

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۲۱۳ بازدید
  • ۰
آمریکا و اروپا از یک سو پ.ک.ک را یک گروه تروریستی می‌دانند، اما از سوی دیگر از شاخه‌های سوری و ایرانی آن حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در دهه ۷۰ میلادی و با هدف احقاق حقوق کردها تاسیس شد. به مرور و با آشکار شدن رویکرد خشن و ماهیت اقتداگرایانه و تروریستی این گروه، پ.ک.ک در لیست سیاه و گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا، ترکیه، ایران، آمریکا و ناتو قرار گرفت. اما به دلیل استفاده ابزاری آمریکا و کشورهای غربی از تروریسم و گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به سایر کشورهای جهان، برخی کشورهای غریی به ویژه آمریکا، زیرمجموعه‌های وابسته به پ.ک.ک را مورد حمایت قرار دادند تا با منافع غرب تامین شود. پژاک (شاخه ایرانی پ.ک.ک) و PYD (شاخه سوری پ.ک.ک) از غرب، پول، سلاح، امکانات و کمک اطلاعاتی و رسانه‌ای دریافت کردند تا پیاده نظام آمریکا باشند.

در واقع، غرب راه را برای پ.ک.ک و شاخه‌های مختلف آن فراهم می‌کند تا گزارش مثبتی از خود ارائه کنند؛ از جمله تصویری مبنی بر حمایت از حقوق زنان. گروه تروریستی پ.ک.ک و شاخه‌های آن، از زنان نه تنها به عنوان عامل انتحاری بلکه ابزاری تبلیغاتی نیز استفاده می‌کنند تا تصویری نرم از خود نشان دهند.

رسانه‌های غرب نیز به بهانه جنگ با داعش، تصاویر زنان عضو پ.ک.ک را نشان دادند و بدون توجه به چهره واقعی آن، به ابزاری تبلیغی برای این گروه تروریستی تبدیل شدند. پ.ک.ک نیز با بهره برداری از این فضا تلاش نمود گزارشی مثبت از عملکرد خود ارائه کند و به عنوان یک گروه مدافع حقوق زنان مطرح شد! در سال ۲۰۱۵ رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی، گاردین و دیلی‌میل در مورد اعضای ی.پ.ژ. گزارش‌هایی منتشر کردند که هدفشان معرفی اعضای آن به عنوان قهرمانان مبارزه با داعش بود، اما چهره خشن پ.ک.ک را معرفی نکردند.

اما چهره واقعی پ.ک.ک چیست؟

این گروه تروریستی با استفاده از اعضای زن دست به عملیات انتحاری زده و زینب کیناجی مشهور به «زیلان» خود را به شکل یک زن حامله در آورد و منفجر کرد. چند ماه بعد لیلا کاپلان حامله در آدانا خود را منفجر کرد. ظاهرا وی قبلا شاهد بوده که یک فرمانده پ.ک.ک یک زن جوان را اعدام کرد، چون از انجام عملیات انتحاری خودداری نموده بود. در دهه نود میلادی از ۱۵ مورد عملیات انتحاری پ.ک.ک در ترکیه، ۱۱ مورد به وسیله زنان انجام شد. در سال ۲۰۱۵ نیز اوستا خابور دختری بیست ساله خودش را منفجر کرد. پ.ک.ک او را به الگوی زن آزاد تبدیل نمود! تصور کنید عامل انتحاری الگوی زن آزاد باشد! این نشان‌دهنده تناقض در گفتار و رفتار پ.ک.ک است. از طرفی نیز، طبق گزارش‌های متعدد وزارت کشور ترکیه عبدالله اوجالان تاکید می‌کند یک زن نباید به یک مرد محدود باشد. سران پ.ک.ک از جمله عبدالله اوجالان به اعضای زن تجاوز کرده و سپس به اتهام جاسوسی آنها را اعدام نموده‌اند. در اواخر ۱۹۸۴ یا اوایل ۱۹۸۵ سائمه آسکین از اعضای پ.ک.ک از تجاوز جنسی سران پ.ک.ک از جمله اوجالان انتقاد کرد و به همین خاطر نیز اعدام شد.

همچنین، طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا پ.ک.ک و شاخه‌های آن هنوز هم از کودکان زیر ۱۵ سال به عنوان جنگجو استفاده می‌کنند. دیده‌بان حقوق بشر نیز گزارش می‌کند با تعدادی از کودکان عضو ی.پ.گ. مصاحبه کرده که از خانواده خود خبر ندارند. بایستی این چهره واقعی پ.ک.ک معرفی شود چون مرتکب جنایت می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین