۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • راهکار اوجالان برای جلوگیری از فرو پاشی پژاک

راهکار اوجالان برای جلوگیری از فرو پاشی پژاک

  • ۲۷ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

عبدالله اوجالان برای جلوگیری از فروپاشی پژاک از سران این فرقه خواست که با ایران وارده مذاکره شوند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک یاغی و تروریستی پژاک پس از شکست سنگین از سپاه پاسداران از خاک ایران عقب نشینی کرده و در کوه ها و دره هایی قندیل گوشه نشین و منزوی گردیده است ، و این گوشه نشینی و بی تحرکی پژاک را روز به روز ضعیف تر و در آستانه ی انحلال قرار داده است . عبدالله اوجالان رهبر خود انتصابی فرقه با اشرافیت به این موضوع که پژاک هر روز ضعیف تر و رو به زوال بوده و توان مقابله با جمهوری اسلامی را نداشته و از همه مهمتر ازجایگاه مردمی در کردستان ایران برخوردار نمی باشد ،بنابراین اوجالان برای جلوگیری از فروپاشی فرقه از پژاک خواسته است تا با ایران وارده مذاکره شود.
عبدالله اوجالان در ملاقات اخیر خود با هیئت اعزامی حزب صلح و دمکراسی در ارتباط با پژاک اذعان داشت که آتش بس میان پژاک و جمهوری اسلامی ایران ناکافی بوده و باید هدف پژاک پیشبرد روند کنونی بسوی مذاکرات با حکومت برای حل سیاسی مسئله کرد باشد.
ادریس بالوکن معاون رئیس فراکسیون نمایندگان حزب صلح و دمکراسی در مجلس ترکیه که در روز دوشنبه هفته گذشته در امرالی با عبدالله اوجالان دیدار کرده بود در مصاحبه ای با روزنامه ” اوزگور گوندم ” اطلاعات تازه ای از این دیدار ارائه داده است.
عبدالله اوجالان در این اظهارات خود آتش بس میان پژاک و ایران را ناکافی خواند و از پژاک خواسته است تا با ایران وارد مذاکره شود . اما چند نکته در این اظهارات اوجالان وجود دارد که با اصل موضوع و واقعیت ها در تناقض می باشد. نکته اول اینکه واژه آتش بس میان ایران و پژاک واژه نامفهوم و بی موردی می باشد ،چرا که پژاک در مقطعی از زمان به خاک ایران تجاوز کرده بود و ایران با حملات سنگین خود این گروهک یاغی را از خاک میهن بیرون راند و هم اکنون اگر پژاک بار دیگر قصد تجاوز به خاک ایران را داشته باشد با حملات سنکین جمهوری اسلامی ایران مواجه می گردد.
نکته دوم اینکه اوجالان از پژاک خواسته است با ایران وارده مذاکره شود ولی لازم به ذکراست که جمهوری اسلامی ایران پژاک را به رسمیت نشناخته و این گروهک را گروهی یاغی و دوزد می داند که برای اخاذی و باج گیری دست به اسلحه برده است و مذاکره با چندین نفر یاغی در شان و منزلت جمهوری اسلامی ایران نبوده، و مذاکره با پژاک به معانی مشروعیت بخشیدن به جنایت این گروهک تروریستی می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *