۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دیاربکر؛ اولین گام در جهت تحقق طرح بازگشت به خانه نیروهای پ.ک.ک

دیاربکر؛ اولین گام در جهت تحقق طرح بازگشت به خانه نیروهای پ.ک.ک

  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه در دیاربکر طرحی را آغاز کرده است که به عنوان نخستین پروژه دولت در زمینه اجرای توافقات مذاکرات صلح مبنی بر بازگشت به خانه نیروهای پ.ک.ک قلمداد می شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از HaberTurk، اولین گام برای تحقق طرح “بازگشت به خانه” نیروهای پ.ک.ک از کوه ها در راستای روند مذاکرات صلح در دیاربکر ترکیه با همکاری مرکز رئیس پلیس استان و وزارتخانه توسعه ترکیه برداشته شد.
پروژه ای موسوم به “پروژه ستاره امید” با همکاری رئیس پلیس استان دیاربکر و وزارت توسعه ترکیه و با کمک فرمانداری استان دیاربکر و دادستانی این شهر از ۲۳ مارس ۲۰۱۵ در دیاربکر به وسیله انجمن “آموزش مشاغل و حمایت از صنایع کوچک (MEKSA)” شروع به کار خواهد کرد.
این پروژه در راستای طرح بازگشت به خانه نظامیان پ.ک.ک از کوه ها به اجرا درخواهد آمد که در مرحله اول آن، در مجموع ۳۴۰ نفر ازافرادی که با بازگشت از کوه ها تسلیم شده اند، کسانی که در تظاهرات ضد حکومتی به جرم پرتاب سنگ زندانی شده اند و جوانان ۲۴-۱۶ سالی که به جرم عضویت در سازمان پ.ک.ک زندانی شده اند را شامل خواهد شد. این افراد مورد حمایت های دولتی قرار گرفته و می توانند اشتغال زایی کرده و کارآفرینی کنند. رئیس پلیس دیاربکر عنوان کرده است، این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۰۰۰ نفر خواهد رسید.
کلاس های درسی برای این افراد در نظر گرفته شده است که در زمینه های علوم کامپیوتری، حسابداری، پرستاری و کمک های اولیه، ساخت مبلمان، روابط عمومی، بازاریابی، آشپزی و … است و در نهایت به مدت ۶ ماه آموزش خواهند دید. به تمام این افراد روزانه ۲۰ لیره ترکی، کمک هزینه داده خواهد شد و نسبت به حوادث کار و بیماری های ناشی از کار بیمه خواهند شد. همچنین برای این افراد فعالیت های ورزشی و فرهنگی خاصی در نظر گرفته شده است.
هالیس بوغورچو، رئیس پلیس دیاربکر در اظهاراتی عنوان کرده است: در بین افرادی که آموزش خواهند دید، نیروهای کادر کوه پ.ک.ک، زندانیانی که آزاد شده اند و زنانی که در معرض خشونت قرار گرفته اند وجود دارد. برای این که هویت این افراد به بیرون درز پیدا نکند تمام تدابیر لازم اندیشه شده است. وظیفه ما کمک کردن به افرادی است که دچار لغزش شده اند. این اقدامات شامل دادن شانسی دوباره برای زندگی دیگر است. فارق التحصیلان این آموزش ها برای استخدام در شرکت ها و سازمان های خصوصی نیز کمک های لازم را دریافت خواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین