۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دفاعیه دمیرتاش در دادگاه: احمد داوود اوغلو باید به جای من محاکمه می شد

دفاعیه دمیرتاش در دادگاه: احمد داوود اوغلو باید به جای من محاکمه می شد

  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰

دمیرتاش در دادگاهی که به منظور بررسی اتهام توهین وی به داوود اوغلو تشکیل شده بود، گفت: من وی را خائن خطاب نکردم بلکه وی این نسبت را به من دادو باید بجای من محاکمه شود.
به گزاش انجمن بی تاوان به نقل از روزنامه Evrensel، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص یکی از پرونده های خود به اتهام «توهین به احمد داوود اوغلو، نخست وزیر وقت ترکیه» در دادگاه صلح و جزایی باقرکوی دفاعیه خود را از طریق ویدیو کنفرانس از زندان ادیرنه قرائت کرده است. در مهمترین بخش های این دفاعیه آمده است:
«زمانی که من این سخنرانی را انجام دادم، یک نماینده ملت در پارلمان ترکیه بودم، به داوود اوغلو، خائن و خیانت کار نگفتم بلکه او بود که به من چنین تهمتی نسبت داد. امروز به جای من باید احمد داوود اوغلو اینجا محاکمه می شد. این کیفرخواست به خاطر یک سخنرانی من تهیه شده است. در آن موقع من نماینده ملت بودم، برای این که علیه نماینده ملت تحقیقات قضایی صورت بگیرد باید از دو گذرگاه عبور کرد: یک، اصلاح ماده ای که به مصونیت قضایی اشاره دارد دوم: باید دید آن نماینده مجلس در دوران عدم مصونیت خود چنین اظهاراتی داشته است یا نه. لغو مصونیت های قضایی نمایندگان پارلمان ترکیه یک قانون برای پس از تاریخ تصویب آن است و نمی توان از این قانون در خصوص اظهاراتی که در گذشته صورت گرفته است استفاده کرد. تمام تحقیقات قضایی و روند قضایی علیه نمایندگان مجلس باید از تاریخی که مصونیت ها لغو شده است صورت بگیرد نه دوران قبل از آن»
لازم به ذکر است این پرونده سخنرانی دمیرتاش بعد از بحران جنگنده ها میان روسیه – ترکیه را شامل می شود. دمیرتاش در مسکو گفته بود: «به مملکت و ملت خیانت کرده اند. دزدی و چپاول گری هایشان در این کشور حد و حسابی ندارد. برای سرپوش گذاشتن بر این غارت ها هر کاری می کنند. هدف قرار دادن جنگنده روسیه هیچ فایده ای برای ترکیه ندارد. من عذر خواهی می کنم. ما حزبی نیستیم که محکوم به حمایت از منافع آک پارتی باشیم»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *