۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درخواست برای بازگشایی دفاتر جریان نزدیک به پ.ک.ک در سلیمانیه

درخواست برای بازگشایی دفاتر جریان نزدیک به پ.ک.ک در سلیمانیه

  • ۹ دی ۱۳۹۷
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰

شماری از نمایندگان کُرد، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالین مدنی در اقلیم کردستان با انتشار یادداشتی خطاب به دولت اقلیم کردستان، خواستار بازگشایی دفاتر حزب جنبش آزادی (نزدیک به پ.ک.ک،) شدند.

به گزارش انجمن بی تاوان، به نقل از ان. آر. تی، در یادداشتی که به امضای  ۹۳ تن از نمایندگان کُرد، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالین مدنی در اقلیم کردستان، رسیده؛ درخواست شده که دولت اقلیم  در تصمیم خود برای تعطیلی دفاتر حزب جنبش آزادی بازنگری کند.

حزب جنبش آزادی جریانی نزدیک به پ.ک.ک، در اقلیم کردستان شناخته شده و در هفته های گذشته دفاتر این حزب در استان سلیمانیه، توسط نیروهای امنیتی وابسته به اتحادیه میهنی کردستان و در پی صدور فرمانی از سوی قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان(از اعضای ارشد اتحادیه مینی) تعطیل شد.

در یادداشت مذکور، تأکید شده که حزب جنبش آزادی مجوز فعالیت های سیاسی خود را از دولت مرکزی عراق، به صورت قانونی دریافت کرده و به همین دلیل فرمان قباد طالبانی مبنی بر توقف فعالیت احزابی که دارای مجوز نیستند؛ شامل این حزب نمی شود.

امضا کنندگان این یادداشت همچنین از دولت اقلیم خواسته اند که مجوز قانونی فعالیت برای حزب جنبش آزادی را در استان سلیمانیه نیز صادر کرده و مانع از فعالیت این حزب در اقلیم کردستان نشود.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده که حزب جنبش آزادی از طریق قانونی خواستار کسب مجوز فعالیت در اقلیم نیز شده، اما دولت اقلیم بدون هیچ دلیل قانونی و منطقی به این درخواست پاسخ نگفته و این در حالی است که از سال ۲۰۱۷ مجوز فعالیت را از دولت عراق دریافت کرده و بر اساس این مجوز به صورت قانونی در تمام نقاط کشور عراق دارای حق فعالیت سیاسی است.

نمایندگان و فعالین اقلیم کردستان از دولت اقلیم خواسته اند که در این مورد تحت تأثیر دولت های منطقه و به ویژه ترکیه که خواهان اعمال فشار بر جریان های نزدیک به پ.ک.ک، و محدود سازی پ.ک.ک، است قرار نگیرد.

لازم به ذکر است که در پی تعطیلی دفاتر حزب جنبش آزادی در استان سلیمانیه، سرکنسول ترکیه در اقلیم، با استقبال از این اقدام تأکید کرد که حزب جنبش آزادی شاخه پ.ک.ک، بوده و خواهان اعمال فشار بیشتر بر این حزب شد.

از سوی دیگر، دولت ترکیه از اکتبر ۲۰۱۷ میلادی با متهم ساختن مقامات استان سلیمانیه و حزب اتحادیه میهنی کردستان به همکاری با پ.ک.ک، اقدام به تحریم سلیمانیه کرده و کلیه پروازهای میان ترکیه و فرودگاه سلیمانیه را متوقف ساخته و اجازه عبور پروازها به سوی سلیمانیه از آسمان این کشور را نیز نمی دهد.

هفته گذشته نیز دولت ترکیه اعلام کرد که این تحریم را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *