۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمایت النصره از مداخله ترکیه در شمال سوریه

حمایت النصره از مداخله ترکیه در شمال سوریه

  • ۲۷ دی ۱۳۹۷
  • ۳۳۷ بازدید
  • ۰

سرکرده ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) ضمن اعلام حمایت از عملیات ترکیه در سوریه گفت که «از بین بردن حزب کارگران کردستان [پ.ک.ک] را ضروری می‌دانیم».

«ابو محمد جولانی» سرکرده ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) – که جبهه النصره، شاخه سوری القاعده رکن اصلی آن است- از مداخله نظامی احتمالی ترکیه در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد حمایت کرد.

الجولانی در گفت‌وگو با نهاد خبری موسوم به «امجاد» -وابسته به النصره- حزب «کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را دشمنی برای آنچه وی آن را «انقلاب» سوریه می‌خواند، عنوان کرد.

الجولانی با بیان اینکه نیروهای پ.ک.ک بر مناطقی مسلط شده‌اند که شمار زیادی از مردم عرب در آن سکونت دارند، درباره تلاش ترکیه برای عملیات علیه کُردها گفت: «از بین بردن حزب کارگران کردستان را ضروری می‌دانیم، لذا ما حامی این رویکرد هستیم که این منطقه از حزب کارگران کردستان آزاد شود».

سرکرده النصره با بیان اینکه «نمی‌توانیم مانع چنین عملیاتی علیه دشمنی از دشمنان انقلاب شویم»، درباره عملیات النصره علیه سایر گروههای تروریستی در حلب، ادلب و حماه اظهار داشت که علت اصلی این عملیات کشته شدن شماری از عناصر این گروه در نزدیکی «تلعاد» در شمال ادلب بوده و علت بعدی «چند دستگی، متفرق بودن و تعدد طرحهایی» بود که این گروههای تروریستی داشتند.

وی در پایان ادعا کرد که گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» با هماهنگی با روسیه قصد دارد بخشی از ریف غربی استان حلب را به دولت سوریه تحویل دهد.

النصره از ۱۱ دی ماه جاری علیه گروههای تروریستی حاضر در ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» در استانهای حلب، حماه و ادلب دست به عملیات گسترده زد و توانست تمامی مناطق تحت تسلط تروریستها را به اشغال خود درآورد (جزئیات بیشتر).

«أبو الیقظان المصری» که از مسئولان موسوم به شرعی «النصره» است، اما بر خلاف الجولانی، مشارکت عناصر تروریستی «ارتش آزاد» در عملیات ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد را حرام اعلام کرد.

ائتلاف معارضان سوریه، خواستار نابودی النصره در ادلب شد

در همین ارتباط، گروه معارض موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» خواستار یافتن راهکار بنیادین برای پایان دادن به حضور عناصر النصره در ادلب شد.

ائتلاف معارض سوریه برای نخستین بار النصره را گروهی تروریستی قلمداد کرد و گفت که این گروه در تلاش است به صورت کامل منطقه ادلب را اشغال کند.

این ائتلاف اعلام کرد که پایان دادن به حضور النصره باید با اراده مردمی همخوانی داشته باشد؛ مردمی که مخالفت خود را با حضور و اقدامات النصره اعلام کردند.

ائتلاف مذکور در پایان ادعا کرد که باید با همکاری ترکیه به حضور النصره پایان داد و اجازه نداد که دولت سوریه به خاطر حضور تروریسم در این منطقه دست به عملیات بزند.

ائتلاف معارض تحت حمایت ترکیه قرار دارد و مقر آن در این کشور واقع شده است.

ترکیه و گروههای مسلح تروریستی وابسته به این کشور بارها تهدید کرده‌اند که قصد دارند علیه کُردها در شمال و شمال شرق سوریه دست به عملیات نظامی بزنند، ولی تا کنون دست به این اقدام نزده‌اند.

اظهارات جولانی برای اولین بار پس از عملیات النصره علیه الجبهه الوطنیه است که در واقع وابسته به ترکیه به شمار می‌رود. النصره در جریان این عملیات ۱۰ روزه، نورالدین الزنکی را از بین برد و «احرار الشام» مجبور شد در ریف حماه و ادلب خود را منحل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *