۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جدل بهشت و جهنم بین کردها و معاون اردوغان

جدل بهشت و جهنم بین کردها و معاون اردوغان

  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۱۱ بازدید
  • ۰

پروین بولدان نماینده اغدیر و از اعضای حزب صلح و دموکراسی خواستار عذرخواهی بلنت آرنچ از کردهای ترکیه شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :بلنت آرنچ معاون نخست وزیر و سخنگوی هیات دولت ترکیه که همواره روابط خوبی با کردها داشته و برای اعطای امتیازات فرهنگی به کردها پیشقدم و تاثیرگذار بوده است، غروب روز پنجشنبه در یک برنامه گفتگوی زنده تلویزیونی اظهاراتی بر زبان آورد که تعجب اغلب رسانه های ترکیه و نیز واکنش منفی سیاستمداران کُرد مخالف دولت را به دنبال آورد.
وی درباره توقف حملات پ.ک.ک علیه ترکیه گفت:« متاسفانه مخالفین ما، صرفا به خاطر مخافت با حزب عدالت و توسعه حاضرند به همه منافع و مصالح کشور لطمه بزنند. در شرایطی که عبدالله اوجالان صراحتا به ما می گوید که من می خواهم به فعالیت مسلحانه پ.ک.ک خاتمه دهم؛ ما از ایشان خواهش کنیم که به جای چنین اقدامی دوباره دستور حمله دهد؟ آیا عدم توجه به این مواضع اوجالان و استفاده نکردن از این سخنان او عین بی عقلی نیست؟»
وی در ادامه افزود:« طی روزهای اخیر ما شاهد آن هستیم که تروریست ها دسته دسته از این کشور خارج می شوند. کجای این رویداد بد است؟ چرا مخالفین ما این اقدام را ارزشمند نمی دانند؟ در شرایطی که آنها از این کشور خارج شده و آرامش و استقرار در کشور حکمفرما می شود؛ باید به آنها بگوییم تشریف داشته باشید برایتان هندوانه بیاوریم؟ خیر. عقل و منطق حکم می کند از آنها بخواهیم یک ثانیه زودتر بروند. بگذارید بروند به جهنم. تا کی باید به خاطر این تروریست ها و اعمال خشونت آمیز آنها هزینه پرداخت کنیم؟»
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی که دیروز در شرناخ و در جمع هواداران حزب خود سخنرانی می کرد، در پاسخ به سخنان آرنچ گفت:« از کسی که خود را مسلمان و دین دار می داند و پست حساس سخنگویی دولت و معاونت نخست وزیری را در اختیار دارد، انتظار نداریم چنین سخنان نامناسبی بر زبان بیاورد. من به جای او خطاب به همه اعضای پ.ک.ک می گویم: ممنونم. بروید. خدایاورتان باشد. امیدوارم صد سال زندگی کنید و بعد از آن نیز بهشت برین جایگاه همه شما باشد.»
پروین بولدان نماینده اغدیر و از سیاستمدارانی که طی ماه های اخیر ۴ بار در راستای مذاکرات صلح با اوجالان ملاقات کرده است در باره مواضع آرنچ گفت:« ادبیات سیاسی جناب آرنچ دل همه ما را شکست و مصداق تحقیر همه کردها بود. ما امیدواریم که این اظهارات وی مواضع اصلی حکومت نباشد.چنین اظهاراتی به شدت به روند صلح ضربه خواهد زد. از ایشان می خواهیم در اولین فرصت از همه کردها عذرخواهی کند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *