۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توافق نیروهای دموکراتیک سوریه با داعش در شرق سوریه

توافق نیروهای دموکراتیک سوریه با داعش در شرق سوریه

  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، منابع خبری روز شنبه اعلام کردند که ۳۵ اتوبوس متعلق به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (تحت الحمایه آمریکا) وارد مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در شرق سوریه شدند.
شبکه خبری «اسکای نیوز» به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی گزارش داد که این اتوبوسها پس از توافق بین داعش و نیروهای دمکراتیک سوریه وارد شهرکهای «السوسه، المراشده، الباغوز و السفافنه» واقع در شرق دیرالزور شدند.
اسکای نیوز می‌گوید که هدف از ورود این اتوبوسها، انتقال عناصر داعش و خانواده‌هایشان از این منطقه به سمت صحرای سوریه در دیرالزور است.
عناصر داعش در یک محدوده کوچک که از شهرک «هجین» تا السوسه، الباغوز و چند روستای دیگر در رود فرات امتداد دارد، متمرکز بودند.
منابع خبری با اشاره به توافقهای پیاپی آمریکا و کردهای تحت حمایت این کشور با داعش، پیش‌بینی کرده بوند که چنین توافقهایی باز هم ادامه خواهد داشت .
در حالی چنین اخباری از توافق بین کُردها و داعش بارها منتشر شده است، که نیروهای دموکراتیک و ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی هستند که با داعش مبارزه می‌کنند.
گفتنی است که داعش نفسهای آخر خود را در دیرالزور سوریه می‌کشید و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند (+)که آمریکا در پی  احیای داعش و مستقر کردن آن ها در استان الانبار و کرکوک و موصل و خانقین است و تصمیم خروج نظامیان آمریکایی که صرفا تا کنون جنبه تبلیغاتی داشته و عملی نشده است، در راستای قدرتمند کردن داعش است.

این در حالی است که در مناطق ذکر شده که آمریکا قصد استقرار عناصر داعش را دارد چندین پایگاه آمریکایی در این مناطق مستقر هستند.

گفته می شود این اقدامات آمریکا در راستای تحت فشار قرار گرفتن از سوی اسراییل در پی شکست های اهداف ظالمانه ان ها در سوریه است تا به هر نحوی که شده ایران را از مرزهای سوریه با اسراییل به دور نگه دارند.

دولت های مرتجع عربی نیز نظیر عربستان و امارات که بارها عنوان کرده اند خواهان کشاندن جنگ های نیابتی به داخل خاک ایران هستند همه جوره از تروریست های داعش حمایت می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *