۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توافق نسبی بر سر روند مذاکرات صلح؛ دیدار مهم هیئت امرالی با معاون نخست وزیری ترکیه

توافق نسبی بر سر روند مذاکرات صلح؛ دیدار مهم هیئت امرالی با معاون نخست وزیری ترکیه

  • ۱۸ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰
هیئت حزب دموکراتیک خلق ها موسوم به امرالی امروز با یالچین آکدوغان دیدار کرد و براساس گفته های یک عضو این هیئت، دیدار امروز نتایج مثبتی به همراه داشته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از Haber7، بلاخره پس از روزها کشمکش در خصوص دیدار هیئت حزب دموکراتیک خلق ها با معاون نخست وزیری “یالچین آکدوغان” و چند بار لغو این دیدار امروز ۸ دسامبر ۲۰۱۴ (۱۷ آذر ۱۳۹۳) هیئت امرالی با یالچین آکدوغان معاون نخست وزیری ترکیه در ساختمان مرکزی نخست وزیری دیدار کردند.
لازم به ذکر است خطیب دجله عضو جدید هیئت امرالی برای اولین بار با هیئت حکومتی به مذاکره نشست.
“سری ثریا اوندر” در اظهاراتی درباره این نشست عنوان داشت: درباره پیش نویس عبدالله اوجالان و روند مذاکرات صلح به گفتگو نشستیم و  یک بار دیگر قرار است با معاون نخست وزیری ترکیه دیدار داشته باشیم.
وی افزود: درباره افزایش افراد هیئت امرالی به توافق رسیدیم. همچنین سفر به کوه قندیل و دیدار با کنگره جوامع کرد قبل از سفر به امرالی و دیدار با عبدالله اوجالان صورت خواهد گرفت.
سری ثریا اوندر تصریح کرد: درباره حضور منشی های مورد نظر عبدالله اوجالان هم به توافق رسیدیم و  در حال حاضر هیچ نگرش منفی برای روند مذاکرات وجود ندارد.
این عضو هیئت حزب دموکراتیک خلق ها تاکید کرد: لیلا زانا در سفر به امرالی با ما خواهد بود و بر روی این مسئله به توافق رسیدیم. البته درباره مسائل مربوط به نظم عمومی با حکومت همنظر نیستیم و حکومت به این مسئله به عنوان یک موضوع امنیتی نگاه می کند ولی ما یک نگاه تاریخی-جامعه شناختی داریم.
وی تصریح کرد: درباره آموزش زبان عثمانی نیز مذاکراتی داشتیم، ما درباره آموزش هیچ زبانی اعتراضی نداریم حتی پیشنهاد دادیم در متن بودجه بندهایی درباره زبان ها و فرهنگ های مختلف موجود در کشور در نظر گرفته شود.
لازم به ذکر است این دیدار با حضور، “ادریس بالوکن” و “پروین بولدان” رئیس گروه نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها، “سری ثریا اوندر” نماینده استانبول در مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و “خطیب دجله” رئیس کنگره جوامع دموکراتیک ترکیه (DTK) برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین