۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه گروهک کردستیز پ.ک.ک را تاسیس کرد

ترکیه گروهک کردستیز پ.ک.ک را تاسیس کرد

  • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۴۱۹ بازدید
  • ۲

تاسیس پ.ک.ک و انتخاب اوجالان بعنوان رهبر این گروهک توسط ترکیه حرکتی بود که امروزه گذر زمان آثار فریبکارانه آن به اثبات رساند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عبدالله اوجالان در سال ۱۹۷۸ مانیفست پ ک ک را منتشر کرد و ادعای کردستان بزرگ را مطرح نمود و به تدریج از مواضع خود عقب نشینی نمود تا این که اکنون بازی موسوم به روند صلح را ادامه می دهد.
اسنادی بسیاری مبنی برهمکاری اوجالان با استخبارات ترکیه موجود می باشد و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اوجالان دست نشانده سازمان استخبارات ترکیه می باشد. به راحتی می توان این موضع را مطرح کرد که پ.ک.ک گروهکی است که توسط دولت ترکیه تاسیس شده است تا به شیوه ی مرموز کردها را قتل و عام نماید و تاکنون به این هدف شوم خود دست یافته است و گذشت زمان این موضوع را به اثبات رسانید.
با نگاهی کوتاه به تاریخچه پ.ک.ک و ایدئولوژی اوجالان می توان بر ماهیت کردستیزی فرقه پی برد، پ.ک.ک با هدف رهایی ملت کرد از زیز بار ظلم و ستم و خود مختاری ملت کرد و کردستانی مستقل در مانیفست اوجالان شروع به فعالیت کرد و هم اکنون نزدیک به ۳۵ سال است که با این ایدئولوژی به جنگ و خونریزی مشغول می باشد . اما سوال این است که در این مدت پ.ک.ک به کدام یک از اهداف خود دست یافته است؟ آیا جنگ و خونریزی می تواند راهکار مناسبی برای رسیدن به هدف باشد؟ رفتارهای جنگ طلبانه پ.ک.ک و پژاک جزء قتل و عام و آواره گی کردها ثمری نداشته و نخواهد داشت ، چرا که هدف از تاسیس پ.ک.ک و پژاک قتل و عام کردها می باشد که این موضوع به عین قابل درک می باشد.
ترکیه به عنوان یک جمهوری لاییک، قانون محور و جامعه محور اداره نمی شود و مسائلی همچون تفاوت های دینی، قومی، نژادی، جنسی و نوع تمایلات جنسی، از معظلات بزرگ این کشور می باشد،گفتنی است در حال حاضر در همه بندهای قانون اساسی ترکیه، عباراتی که شهروندان این کشور را به عنوان فرد یا جامعه مورد توصیف و خطاب قرار می دهد، عینا عبارت «شهروند ترک» است و همه اغضلی جامعه را ترک می داند. و ترک را نسبت به سایر اقوام برتر دانسته و کشور ترکیه را متعلق به ترک و حق زندگی و حقوق شهروندی را مختص ترک ها اعلام می کند، با توجه به این عقاید پست ترک ها که باقی مانده از افکار لیبرال دمکرات آتاترک می باشد، دولت ترکیه همیشه در تلاش بود که کردهای ترکیه را که سابقه کهن و دیرینه در این کشور دارند به نوعی از ترکیه خارج نماید و کشور ترکیه کشوری باشد که فقط مختص ترک باشد و قومی به غیر ترک ها نباشد.
ترکیه تلاشی بسیاری کرد تا کردها را از این سرزمین براند ولی تا نتوانست ملت کرد را از هویت تاریخی خود جدا سازد ؛ ولی دولت ترکیه توانست به شیوه ی ماهرانه و با سیاستی فریبکارانه کردهای زیادی را قتل و عام و آواره نماید. تاسیس پ.ک.ک و انتخاب اوجالان بعنوان رهبر این گروهک حرکتی بود که امروز آثار فریبکارانه آن مشاهد می شود. اوجالان رهبر پ.ک.ک پس از ۳۵ سال کشتار کردها امروزه بازی صلح و آشتی را مطرح می سازد. اوجالان امروزه با همکاری اردوغان تصمیم گرفته است که کردها را از لحاظ نظامی و تسلیحاتی کاملاً تضعیف کرده و سپس رفتارهای وحشیانه خود را نسبت به کردها انجام دهد. بنابراین اوجالان بر خلع سلاح شدن پ.ک.ک پافشاری می نماید ولی سران فرقه توجهی به دستورات اوجالان ندارند . دولت ترکیه هم اکنون به این نتیجه دست یافته است که گروهک پ.ک.ک را که زمانی برای نابودی کردها تاسیس کرده بود امروزه نمی تواند این گروهک را در راستای اهداف خود به کار بگیرید بنابراین مسر است تا پ.ک.ک خلع سلاح شود و این کار حتی توسط رهبر دست نشانده خود اوجالان هم نمی تواند انجام دهد.
اما نکته قابل توجه این که خود ترکیه بازیچه آمریکا و کشورهای اروپایی می باشد و در منطقه در راستای اهداف آنان فعالیت می کند.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. البته من هم یه جا شنیده بودم که پ ک ک از اول با ایران و سوریه رابطه داشت تا ترکیه که دست نشانده آمریکا و اروپاییهاست تحت فشار قرار دهد تا ترکیه نتواند علیه منافع ایران در سوریه و لبنان خدشه وارد کند…تجربه تاریخی نشان داده که هیچ دولت یا حکومتی تحمل یک حزب کوچک مخالف علیه خود را تحمل نداردهر چند تعدادشان اندک باشد حال ترکیه سازمانی تاسیس میکند که بعدا برای خودش معضل بین المللی شود .ما که نفهمیدیم کی راست میگه

  2. تا حالا مقالات زیادی در اینترنت در مورد پ ک ک خواندم..۱-بعضی ها پ ک ک رو دست نشانده روسیه کمونیست میدانند بر علیه ترکیه و ناتو که البته پ ک ک سازمان با اندیشه مارکسیستی (کمونیستی) هست کلمه کارگران کردستان از همین کلمه نشات گرفته مشابه پ ک ک در ایران مثل دموکرات آذربایجان -حزب توده و… که همگی کمونیستی هستند-۲-بعضی ها دست نشانده آمریکا و اسرائیل میدانند برای تشکیل کردستان بزرگ-۳-بعضی ها دست نشانده ایران برای فشار بر ترکیه و ناتو میدانند تا در مسئله لبنان و سوریه دخالت و مزاحمت نکند-۴-بعضی ها دست نشانده خود ترکیه میدانند -۵-خود کردها این سازمان رو استقلال طلب برای جدایی کردستان میدانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین