۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تامین تسلیحات نظامی «پ ک ک» از شهر سلیمانیه عراق

تامین تسلیحات نظامی «پ ک ک» از شهر سلیمانیه عراق

  • ۷ بهمن ۱۳۹۵
  • ۴۰۲ بازدید
  • ۰

 بازار اسلحه فروشی شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به محل تامین سلاح برای پ.ک.ک تبدیل شده است.

به گزارش انجمن بی تاوان  پایگاه خبری تحلیلی wishe پس از یک تحقیق میدانی نوشت: طبق اظهارات برخی از تاجران اسلحه در بازار اسلحه فروشان سلیمانیه ، کسانی که برای پ.ک.ک سلاح جمع آوری و خریداری می کنند، افرادی شناخته شده هستند.

در تحقیقات میدانی دربازار اسلحه فروشی سلیمانیه که به بازار “داره سوتاوکه”  معروف است، مشخص شد سلاح های زیادی در این بازار برای پ.ک.ک خریداری می شود و این کار توسط برخی افراد شناخته شده صورت می گیرد و  در برخی مواقع نیز سفارشات اسلحه برای پ.ک.ک از سوی همین افراد انجام می شود  و آنها سلاح های مورد نظر را جمع آوری و به دست پ.ک.ک می رسانند.

پایگاه خبری تحلیلی wishe پس از چند روز تلاش و تحقیقات میدانی در بازار اسلحه فروشان سلیمانیه، دو نفر به شرط فاش نشدن نامشان اعلام آمادگی کردن تا اطلاعاتی را در اختیار پایگاه خبری تحلیلی wishe قرار دهند.

یکی از این افراد که از ۱۰ سال قبل در این بازار مشغول به کار است، می گوید: اکثر احزاب در زمینه خرید و فروش سلاح فعالیت دارند.

وی درباره جمع آوری سلاح برای پ.ک.ک گفت: بله  بصورت مدام کسانی در این بازار هستند که برای پ.ک.ک سلاح خریداری می کنند.

نفر دوم معلومات بیشتری را در این زمینه فاش ساخت. این فرد که دارای ۱۲ سال سابقه فعالیت در بازار اسلحه فروشان سلیمانیه است گفت آنهایی که در این بازار برای پ.ک.ک سلاح تهیه می کنند؛ اکثرا افرادی شناخته شده هستند. بعضا این افراد درخواست هایی برای خرید سلاح دارند و از همه نوع سلاح نیز خریداری و جمع آوری می کنند. غیر از پ.ک.ک تمامی احزاب هم بطور دائم ناظر این بازار هستند. تمامی این احزاب از تمامی نقاط در این بازار سیاه مشغول خرید و جمع آوری سلاح هستند. البته پ.ک.ک قادر به خرید و جمع آوری مقدار زیادی سلاح و مهمات نیست اما برخی از افراد بصورت مداوم این کار را برای پ.ک.ک انجام می دهند.

پایگاه خبری تحلیلی wishe در انتهای نوست:  تلاش بسیاری صورت گرفت تا درباره چگونگی و راههای ارسال سلاح ها به دست پ.ک.ک اطلاعاتی کسب کنیم اما نتایج خاصی حاصل نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین