۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تازه ترین اخبار از وضعیت جنگ در کوبانی و سرکانی

تازه ترین اخبار از وضعیت جنگ در کوبانی و سرکانی

  • ۲۷ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۸۹ بازدید
  • ۰
چند روز اخیر در کوبانی، سر کانی و جزا برخوردهای شدیدی میان اعضای داعش و واحد های دفاع از خلق (YPG) روی داده است. واحدهای دفاع از خلق خبر از کشته شدن چندین عضو داعش می دهند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری کزردپرس در جدیدترین تحولات نظامی مناطق کردنشین سوریه بطور روزانه درگیری های شدیدی میان نیروهای مدافع کرد و ستیزه جویان داعش رخ می دهد. واحدهای دفاع از خلقYPG مدعی هستند که داعش در شرایط بدی قرار گرفته و آرایش دفاعی به خود گرفته است. از سویی دیگر نیز ستیزه جویان داعش با تشدید حملات توپخانه ای خود درصدد ضربه به نیروهای کردهستند.
در تازه ترین تحولات رخ داده سایت هاوار نیوز به نقل از واحدهای دفاع از خلق(YPG) از کشته شدن چندین عضو داعش خبر داد.
براساس این خبر واحدهای دفاع از خلق (YPG) در یک بیانیۀ کتبی درمورد نتایج درگیری های کوبانی، سر کانی و جزا اعلام کرد که حملات داعش به منظور اشغال کوبانی وارد نود و دومین روز خود شده است. «عملیات نیروهای ما علیه گروه های ستیزه جویان ادامه دارد. ستیزه جویان در نهایت امر مجبور به اتخاذ حالت دفاعی شده اند، به این امید که به واسطۀ حملات توپخانه ای نتایجی به دست بیاورند.»
YPG اعلام کرد که نیروهای آنها شب گذشته طی عملیاتی در حوالی مرکز فرهنگی شهر که محل استقرار ستیزه جویان بود حداقل دو عضو آن گروه را به هلاکت رساندند.
واحدهای دفاع از خلق همچنین اعلام کرد که در نخستین ساعات بامداد دوشنبه یک عملیات دیگر علیه ستیزه جویانی که در حوالی روستای آلیا در ۲۵ کیلومتری جنوب سر کانی موضع گرفته بودند به انجام رساندند. «این عملیات، یک واحد در حال حرکت ستیزه جویان را هدف قرار داد و همچنین به گروه دیگری که قصد مداخله در آن درگیری را داشتند ضربه هایی وارد کرد. علاوه بر انهدام یک دستگاه خودروی متعلق به ستیزه جویان، جسد ۶ نفر از اعضای آنها در محل درگیری به جا ماند.»
دفتر مطبوعاتی YPG دربارۀ درگیری های جزا نیز اطلاعاتی منتشر کرده است: «حوالی ظهر روز ۱۴ دسامبر ستیزه جویان داعش به روستای رام الله در نزدیکی مرز سوریه با عراق و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر، حمله کردند. به دنبال پاسخ نیروهای ما، درگیری کوتاهی در محل اتفاق افتاد. در حالی که ستیزه جویان مجبور به عقب نشینی شدند، سه نفر از اعضای آنها کشته شده و شش نفر نیز مجروح شدند»
همچنین هاوار نیوزنیز به نقل از منابع موثق اعلام کرد در همان روز رأس ساعت ۱۹ و در نزدیکی روستای آرجه در نه کیلومتری جنوب غربی جزا درگیری دیگری میان ستیزه جویان و نیروهای YPG روی داده است که به کشته شدن دستکم پنج ستیزه جو منجر شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین