۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه کنگره جوامع کرد در خصوص پیام عبدالله اوجالان

بیانیه کنگره جوامع کرد در خصوص پیام عبدالله اوجالان

  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۷۲ بازدید
  • ۰
کنگره جوامع کرد در بیانیه ای ضمن حمایت از پیام رهبرکردهای ترکیه، تاکید کرد که حاضر است تا در صورت عمل کردن دولت ترکیه به تعهداتش، این حزب نیز وظایف خود در چارچوب مذاکرات صلح را انجام دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از Haber7، کنگره جوامع کرد بعد از صدور پیام عبدالله اوجالان مبنی بر بررسی خلع سلاح پ.ک.ک بیانیه ای منتشر کرده و حمایت خود از این پیام را اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: دعوت عبدالله اوجالان از پ.ک.ک برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح در بهار پیش رو، یک اقدام تاریخی است. اکنون وقت آن رسیده است که حزب عدالت و توسعه و حکومت ترکیه صمیمیت و جدیت خود را نشان دهد. اولین اقدام حکومت ترکیه در این مسیر خارج کردن بسته جدید امنیتی از صحن علنی مجلس خواهد بود. اصرار برای تصویب بسته جدید امنیتی با روح روند مذکرات صلح همخوانی ندارد. بعد از آن نیز حکومت ترکیه، بدون اتلاف وقت برای این که در مرحله جدید روند مذاکرات پیشرفت کرده و به نتایج موفقیت آمیزی برسیم، دیدارها و مذاکرات مستقیم شورای رهبری کنگره جوامع کرد با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک را ممکن ساخته و آغاز خواهد کرد. کنگره جوامع کُرد به عنوان یکی از طرف های روند مذاکرات تا کنون تمام وظایف خود را به صورت یک جانبه به انجام رسانده است. از این به بعد تمام اقدامات از جانب کوه قندیل به رفتار و اقدامات متقابل حزب عدالت و توسعه در چارچوب مرحله جدید روند مذاکرات وابسته خواهد بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: بیانیه مشترکی که هیئت دموکراتیک خلق ها به همراه حکومت ترکیه قرائت کرد، شانس دوباره به حزب عدالت و توسعه و دولت ترکیه، از جانب عبدالله اوجالان بود. این پیام بار دیگر مقام عبدالله اوجالان در حل و فصل صلح آمیز و دموکراتیک مسئله کردهای ترکیه را به نمایش گذاشته و تلاش ایشان برای رسیدن به یک صلح پایدار را به همگان نشان داد. در صورتی که حزب عدالت و توسعه و حکومت ترکیه مسئولیت های خود را در روند مذاکرات به انجام برساند ما نیز به مسئولیت های خود عمل خواهیم کرد و در این راه تعهد داریم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین