۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • با شکستن رکورد وزنه برداری جهان و پارالمپیک پهلوان اشنویه ای چهار بار دنیا را شوکه کرد

با شکستن رکورد وزنه برداری جهان و پارالمپیک پهلوان اشنویه ای چهار بار دنیا را شوکه کرد

  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
  • ۴۵۰ بازدید
  • ۰
سیامند رحمان وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان چهار بار رکورد پارالمپیک و جهان را شکست و مدال طلا مسابقات پارالمپیک را از آن خود کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از   کردپرس، شب روز چهارشنبه و در هفتمین روز رقابتهای پارالمپیک ریودوژانیرو سیامند رحمان وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان چهار بار دنیا را شوکه کرد.
در این شب تاریخی رحمان در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با ۷ وزنه‌بردار دیگر در این مسابقات به رقابت پرداخت.
سیامند رحمان در انتخاب اول وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد و رکورد پارالمپیک را شکست. با توجه به اینکه نزدیک‌ترین انتخاب به او ۴۰ کیلوگرم فاصله داشت طلای نماینده ایران در همان حرکت اول قطعی شد.
این پهلوان اشنویه ای  در حرکت دوم خود وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا وعده خود را عملی کند و خیلی راحت توانست بر این وزنه هم غلبه کند.
او با این حرکت توانست رکورد ۲۹۷ کیلوگرمی جهان که پیش از این در دستان خودش بود را دوباره بشکند.
سیامند برای حرکت سوم خود وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را سفارش داد که این بار نیز به راحتی دفعات قبل وزنه را لیفت کرد تا برای سومین مرتبه رکوردشکنی کرده باشد.
قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان درخواست حرکت چهارم را که مختص نفرات اول هر وزن است را نیز داد. او وزنه ۳۱۰ کیلویی را برای رکوردشکنی انتخاب کرد و این وزنه را نیز لیفت کرد.
رحمان در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو در وزن به اضافه ۱۰۰کیلوگرم نخستین مدال طلای پارآسیایی را به نام خود ثبت کرده است و در بازی های اینچئون ۲۰۱۴ نیز در وزن به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم دومین مدال طلای پارآسیایی را برای دو دوره متوالی به ارمغان آورده است.
این وزنه بردار اشنویه ای  در رقابت های جهانی ۲۰۰۸ آمریکا،۲۰۱۰ مالزی ،۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ امارات در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کرد و در مسابقات بین المللی ۲۰۱۰ لیبی و ۲۰۱۱ اردن هم طلایی شد./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین