۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان، سری ثریا اوندر را به ماندن در عرصه سیاست راضی کرد

اوجالان، سری ثریا اوندر را به ماندن در عرصه سیاست راضی کرد

  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۹۸ بازدید
  • ۰

سری ثریا اوندر نماینده استانبول در مجلس ترکیه و عضو HDP به درخواست عبدالله اوجالان رهبر کردهای ترکیه از تصمیمش برای بازنشستگی سیاسی منصرف شد و در انتخابات پارلمانی آینده از شهر آنکارا نامزد نمایندگی پارلمان خواهد شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری حریت، سری ثریا اوندر، نماینده شهر استانبول در مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و عضو مذاکره کننده هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح، ۳ ماه پیش بعد از بازگشت از جزیره امرالی عنوان کرده بود: «از فعالیت در عرصه سیاسی خسته شده ام و دیگر نامزد انتخابات نخواهم شد؛ بدین ترتیب از حضور فعال در عرصه سیاسی کشور خداحافظی می کنم». این اظهارات بازتاب زیادی در عرصه سیاسی کشور ترکیه داشت حتی این خداحافظی در گفتگوهای روند مذاکرات صلح توسط هیئت حکومتی نیز مطرح شده بود.

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از حزب دموکراتیک خلق ها، عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک سری ثریا اوندر را از این تصمیم منصرف کرده است. عبدالله اوجالان درکنار آخرین نامه ای که (پیام نوروزی) تحویل هیئت امرالی داده بود؛ در نامه ای دیگر به اوندر از وی خواسته است تا در عرصه سیاسی بماند.

سری ثریا اوندر در اظهاراتی اعلام کرده است: عبدالله اوجالان در آخرین دیداری که داشتیم عنوان کرد «شما به فعالیت های سیاسی خود ادامه دهید» من نیز گفتم: «اگر در عرصه سیاسی بمانم ترجیح می دهم از شهر آنکارا نامزد انتخابات شوم» که اوجالان در جواب عنوان کرد: «حال که وارد پروژه ای شده ایم که در آن “ترکیه ای شدن” مورد نظر قرار گرفته است در آن صورت حزبی که در پایتخت کشور نماینده نداشته باشد حزب آن کشور محسوب نخواهد شد».

بنابراین، بر اساس اخبار منتشر شده از حزب دموکراتیک خلق ها، سری ثریا اوندر از منطقه ۱ شهر آنکارا نامزد انتخابات خواهد شد و در آنجا رقابت تنگاتنگی با معاون نخست وزیر ترکیه و مسئول حکومتی روند مذاکرات یالچین آکدوغان خواهد داشت. به نظر برخی کارشناسان و تحلیل گران انتخاباتی ترکیه، رفتار سیاسی سری ثریا اوندر در تحولات اخیر عرصه سیاسی کشور اعم از قرائت بیانیه مشترک و پیام نوروزی عبدالله اوجالان و فعالیت های فشرده وی در روند مذاکرات باعث افزایش محبوبیت وی شده است این مسئله باعث خواهد شد رقابت اصلی انتخابات در شهر آنکارا بین وی و یالچین آکدوغان باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *