۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • امضای بیانیه ی وحدت اسلامی از سوی روحانیون سیلوانا و صومای برادوست

امضای بیانیه ی وحدت اسلامی از سوی روحانیون سیلوانا و صومای برادوست

  • ۹ دی ۱۳۹۴
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

در مراسمی که در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد روحانیون اهل سنت مناطق صومای برادوست و سیلوانا با امضای بیانیه ای حمایت خود از هفته ی وحدت را اعلام کردند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از سیلوانانیوز ،در این مراسم که به مناسبت هفته ی وحدت در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد ، روحانیون اهل سنت مناطق سیلوانا و صومای برادوست با حضور در این مراسم و امضای بیانیه ای وحدت حمایت خود را از هفته ی وحدت اعلام کردند.

متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه ی اختتامیه همایش وحدت اسلامی ویژه مناطق سیلوانا و صومای برادوست

واعتصوا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا

یکی از صدقات جاریه ی انقلاب اسلامی که به برکت ذهن بیدار امام راحل(ره) تحقق پیدا کرد، این بود که ایام ولادت نبی اکرم(ص) به عنوان هفته ی وحدت معرفی شد ، این مسئله از این جهت جالب است که وحدت اسلامی یک آرزوی بزرگ برای جهان اسلام است و هیچ آرزویی بدون تلاش و مجاهدت تحقق پیدا نمی کند و وقتی ما به راه های عملی برای این مقصود فکر میکنیم یک از بزرگترین ها و بهترین ها همین شخصیت عظیم الشان عالم خلقت یعنی نبی مکرم اسلام(ص) و مرکزیت و محوریت ایشان است.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

امت اسلامی در حال حاظر با دسیسه چینی های استکبار جهانی در شرایط دشواری به سر می برد و بحران ها چالش های بزرگ امروز و آینده ی جهان اسلام را تهدید می کند ، همگان در این شرایط نیاز ضرورت توحید صفوف ،نابودی فرقه گرایی و اختلافات مذهبی را درک کرده اند اختلافاتی که به اصول دین و ارکان عقیده مربوط نمی شود زیرا همگان به خدای احد و واحد و رسالت پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم ایمان دارند. این مشترکات است که موجب تحکیم وحدت اسلامی است پس باید برای تقویت محبت و مودت میان فرزندان این امت بر آن تمرکز نمود و برای زندگی مسالمت آمیز کوشید، ما روحانیون وعلمای اسلام ،مناطق صومای برادوست و سیلوانا در همایش بزرگ وحدت اسلامی با شعار اتحاد اسلامی یک نیاز قطعی در جهت حفظ وحدت اسلامی وظیفه ی مسلمانی خود دانسته و اعلام می داریم:

_ ما روحانیون و علمای اسلام به تاسی از رهبر معظم انقلاب دشمن اصلی مسلمانان را اسرائیل و استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایت کار دانسته و حمایت همه جانبه ی خود را از رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب اعلام می داریم.

_ وقوع فتنه های بعثی تکفیری در عراق و کشتار مسلمانان شیعه و سنی در یمن ، نیجریه ، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی را توسط عوامل صهیونیستی تکفیری محکوم می نماییم.

_ با هوشیاری و بصیرت خود در جهت حفظ وحدت اسلامی تلاش و کوشش نموده و در این را تا ناکامی دشمنان اسلام از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

_در جهت آگاه سازی و تحکیم افکار مسلمانان و مردمان مناطق زندگی خود و جلوگیری از نفوذ تکفیری ها در عقاید آنها و تنویر افکار عمومی نهایت تلاش و کوشش خود را بنماییم.

_ما روحانیون اعلام می داریم که ادعای گروه داعش و تکفیری ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و نمی توان خلافت را به یک گروه تروریستی نسبت داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *