۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افکار و ایده های حقوق بشری اوجالان و نقض حقوق بشر در کردستان

  • ۳۰ تیر ۱۳۹۵
  • ۴۱۱ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : تروریست های پ ک ک و پژاک در اساسنامه و  ایدئولوژی فرقه ، جایگاه خاصی برای حقوق بشر تعریف کرده است . عبدالله اوجالان رهبر خود انتصابی فرقه مدعی است: “وقتی از حقوق بشر بحث می شود ضمانت آزادی هرکس باید بدون تبعیض طبقاتی ،ملی ،جنسی ،نژادی و گروهی و فقط به دلیل انسان بودنش از انها برخوردار باشد. ”

این افکار اوجالان در اساسنامه فرقه مندرج گردیده ا و سران پ ک ک و پژاک خود را ملزم به تبعیت از این ایده می دانند، تا آزادی را به بشریت  و جامعه به ارمغان آورند.

هر زمان یک ایده به شکل کامل  اجرا نگردد تبدیل به شعار می شود . شعاری را که بیشتر مصرف داخلی داشته تا منافع حزبی را تامین نماید.

تروریست های پ ک ک و پژاک مدعی حقوق بشر بوده و افکار اوجالان را مسیر روشن در این زمینه  برای آزادی بشریت می دانند.

جامعه کردستان امروزی با مشکلات  فراوان حقوق بشری مواجه بوده که تروریست های پ ک ک و پژاک  نقش بسزایی در اجحاف حقوق مردم کُرد دارند.

تناقضات موجود در ادعای تروریست های پ ک ک و پژاک کاملا نقض حقوق بشر در کردستان امروزی را هویدا می سازد. در ذیل به چند نمونه از نقض حقوق بشری در جامعه کردستان  توسط پ ک ک و پژاک اشاره می شود:

۱-  ترور افراد غیر نظامی در شهرها و روستا توسط عناصر فرقه

۲-جذب و بکارگیری نوجوانان زیر ۱۸ سال در دره ها و کوه های قندیل

۳- عدم ارتباط و ملاقات عناصر فرقه با خانواده ها

۴-اخاذی و باج گیری از خانواده های کُرد مناطق مرزی به منظور ادامه بقاء و زندگی در کوه ها

۵-بکارگیری زنان در کارهی سخت و خشن مردانه با شعار تساوی حقوق زن و مرد

پ  ک ک و پژاک بنا به ایده های منسوخ عبدالله اوجالان  هرزگاهی بمنظور خودنمایی و ادعای حمایت از حقوق بشر ،مجازات قاتلان و یا تبهکاران جانی توسط جمهوری اسلامی ایران را نقض حقوق بشر خوانده و در جوامع بین الملی ندای حقوق بشر سر می دهد ، اما در  برخی از موارد بطور غیر مستقیم و خیلی مرموزانه  جنایات کشورهای حامی تروریست حمایت کرده است.

سران پ ک ک و پژاک برخی مواقع با سکوت معنادار خود در برابر جنایات حامیان خود اساسنامه و افکار و ایده های رهبر خود را تبدیل به شعار می کنند.

تروریست های پ ک ک و پژاک تاکنون در برابر جنایات آل سعود چه در فاجعه منا و یا اعدام شیخ نمر اظهار نظر نکرده و با سکوت  مهر تائید بر این جنایات زده اند.

اکنون نتیجه می گیریم که پ ک ک و پژاک خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر بوده و افکار عبدالله اوجالان شعاری برای انحراف افکاری عمومی دارد تا تروریست آزادانه منافع کشورهای غربی و امریکا را تامین نمایند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین