۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ائتلاف حزب اردوغان با حزب متفق حرکت ملی

ائتلاف حزب اردوغان با حزب متفق حرکت ملی

  • ۱۵ دی ۱۳۹۷
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

شورای عالی انتخابات ترکیه طی اطلاعیه‌ای که در روزنامه رسمی امروز این کشور منتشر شد، اعلام کرد که ۱۳ حزب سیاسی در انتخابات محلی و شهرداری‌های ترکیه در اوایل بهار رقابت می‌کنند.
به گزارش انجمن بی تاوان، بر اساس تقویم انتخاباتی ترکیه، قرار است انتخابات محلی با هدف تعیین شهرداران شهر‌های ۸۱ استان این کشور در ۳۱ ماه مارس ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ۱۳۹۸) برگزار شود.

بر اساس اطلاعیه اعلام شده، احزاب عدالت و توسعه، ترکیه مستقل، اتحاد بزرگ، جمهوری خواه خلق، دموکرات، دموکراتیک چپ، دموکراتیک خلق ها، حور داوا (حُداپار)، نیک، حرکت ملی، سعادت، کمونیست ترکیه و وطن، ۱۳ تشکیلات حزبی مجاز برای رقابت در انتحابات محلی و شهرداری‌های ترکیه هستند.
شورای عالی انتخابات ترکیه همچنین طی اطلاعیه شماره ۲۹۸ در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که تنها احزاب و تشکیلاتی می‌توانند در انتخابات محلی و شهرداری‌های این کشور شرکت کنند که حداقل ۶ ماه قبل از تاریخ برگزاری انتخابات، تشکیلات سیاسی آن‌ها مراحل ثبت و آغاز فعالیت رسمی را در مناطق مختلف این کشور طی کرده باشد.
همچنین بر اساس بخشنامه اعلام شده، تنها احزابی امکان فعالیت در استان‌های مختلف ترکیه را دارند که حداقل در یک سوم از شهرستان‌های هر استان تشکیلات متناظر محلی و شهرستانی خود را تکمیل و معرفی کرده باشند.
در چند هفته اخیر، احزاب مختلف به خصوص عدالت و توسعه ترکیه، جمهوری خواه خلق، دموکراتیک خلق ها، حرکت ملی و نیک نامزد‌های خود در استان‌ها و شهر‌های مختلف این کشور به منظور رقابت در انتخابات محلی و تصدی شهرداری‌ها معرفی کرده بودند.
انتخابات محلی با هدف تعیین شهرداران شهر‌های ۸۱ استان ترکیه به علت رقابت تنگاتنگ احزاب و اهمیت آن در کسب موفقیت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از اهمیت زیادی در نظام سیاسی ترکیه برخوردار است.
به رغم معرفی نامزد‌های حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به همراهی حزب متفق حرکت ملی، اختلافات درونی در میان سایر احزاب و رقبای این دو تشکیلات سیاسی اوج گرفته و تلاش آن‌ها برای حضور ائتلافی در رقابت انتخاباتی پیش رو هنوز به نتیجه نرسیده است.
مواضع مقامات حزبی ترکیه نشان می‌دهد که تعامل احزاب و نحوه ائتلاف آن‌ها با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این کشور که در سوم تیرماه امسال برگزار شد، تفاوت دارد به طوری که احزاب به رغم تاکید بر اقدام ائتلافی، تمایل چندانی برای این امر ندارند و هر کدام نامزد‌های اختصاصی و مستقل خود را برای انتخابات محلی معرفی کرده اند.
پیش بینی می‌شود با توجه به تشتت در میان احزاب رقیب و فرو پاشیدن ائتلاف‌های مخالف، حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات محلی و شهرداری‌ها نیز حائز اکثریت شده و پیروز شود.
انتخابات محلی ترکیه با توجه به انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم و نیز نقش شهرداری‌ها در اداره شهر‌ها و اثر تعیین کننده شهرداران در تحولات سیاسی داخلی، از اهمیت ویژه‌ای در ترکیه برخودار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *