۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آلتان :برای بهبود اوضاع مناطق کردنشین ترکیه باید پ ک ک خلع سلاح شود

آلتان :برای بهبود اوضاع مناطق کردنشین ترکیه باید پ ک ک خلع سلاح شود

  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
  • ۳۱۷ بازدید
  • ۰

نماینده کردتبار و اسلامگرای حزب دموکراتیک خلق ها (ه.د.پ.) در ترکیه می گوید : برای بهبود اوضاع مناطق کردنشین ترکیه باید پ ک ک خلع سلاح شود.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی “آوستا” آلتان تان نماینده حزب دمکراتیک خلق ها با انتقاد از خودمحوری پ ک ک در مناطق کردنشین سوریه اعلام کرد: گروه پ.ک.ک رقیبان خود را به حاشیه رانده است و در حال حاضر سیستم دیکتاتوری در مناطق کردنشین شمال سوریه حاکم است و برای رهایی از این وضعیت باید در شمال سوریه ، کنترل منطقه از دست پ.ک.ک خارج و یک سیستم تکثرگرا ایجاد شود.

«آلتان تان» نماینده دیاربکر در پارلمان ترکیه که قبلا انصراف نمایندگی خود از حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات آتی پارلمانی ترکیه را اعلام کرده بود هفته قبل نیز در همین خصوص گفت: حزب دموکراتیک خلق ها درهای خود را بر روی حزب اسلام گرای «هدی پار» و ائتلاف کردستان بست. این رفتار آنها ناشی از تاثیر پذیری این حزب از جریان های چپ رادیکال است.
«آلتان تان» که همواره مخالف دنباله روی ه.د.پ از پ.ک.ک بوده با انتقاد از حزب دموکراتیک خلق ها (ه.د.پ) عنوان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها به جای وارد شدن به ائتلاف انتخاباتی کردستان که توسط ۵ حزب کردی تشکیل شده است و به جای همکاری با حزب اسلام گرای «هدی پار» همکاری با گروه های تندروی چپ را ترجیح داده است. حزب دموکراتیک خلق ها درهای خود را بر روی «هدی پار» و ائتلاف کردستان بست. این مسئله ترجیح خود آنان است ولی به هیچ عنوان درست نیست. تاثیر پذیری حرکت سیاسی کُرد از جریان های چپ رادیکال یک امر نادرست است. احزاب سیاسی در ترکیه نسبت به حزب دموکراتیک خلق ها با احتیاط رفتار کردند و این حزب را وارد ائتلاف خود نکردند. حزب دموکراتیک خلق ها نیز در خصوص حزب «هدی پار» چنین رفتاری کرد و این حزب را با همان منطق طرد کرد. ای کاش میان حرکت های سیاسی کُرد ائتلافی به وجود می آمد. ولی جریان رادیکال چپ اجازه این مسئله را به حزب دموکراتیک خلق ها نمی دهد. من از جریان رادیکال چپ می گویم، ترک و کُرد فرق نمی کند.
منبع:کورد هوال

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *