۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک حقوق اقلیت ها را نقض می کند

  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
  • ۲۱۶ بازدید
  • ۰

به گزرش بی تاوان و به نقل ازکورد هوال، “دیوید ویلیام لازار” رئیس موسسه مزوپوتامیای (بین النهرین) آمریکا در مورد وضعیت اقلیت های سوری در مناطق تحت کنترل پ.ی.د. شاخه پ.ک.ک می گوید اوضاع حقوق اقلیت های دینی و زبانی در این مناطق بسیار بد است و پ.ی.د. شرایط را بر اقلیت ها سخت کرده است.
این نویسنده و تحلیلگر در صفحه توئیتری خود می نویسد:” گزارش مفصل مرکز “فیریل” در مورد شورای هماهنگی استان حسکه و شمال سوریه که توسط تروریست های پ.ک.ک/ی.پ.گ. کنترل می شوند نشان می دهد آنها مدارس و کلیساهای آشوریان و ارامنه را هدف قرار می دهند.”
این نویسنده در حالی به نقض حقوق تحصیلی و دینی اقلیت ها توسط پ.ک.ک اشاره می کند که گزارش های متعدد در مورد اعتراض مردم به برنامه درسی مدارس است که بر اساس ایدئولوژی پ.ک.ک بر کودکان تحمیل می شود.
بازداشت فعالان سیاسی و مدنی منتقد پ.ک.ک، نقض گسترده حقوق اقلیت های مذهبی، تغییر مواد درسی دانش آموزان و گنجاندن تفکرات لائیسیته و اندیشه های اوجالان در کتب درسی، فساد گسترده اداری، بیکاری و فقر از جمله معضلات مناطق کردنشین سوریه تحت کنترل پ.ک.ک است.
شبکه حقوق بشر سوریه در گزارشی در جریان عملیات «شاخه زیتون» ترکیه اعلام کرد:
مردم ۲۶ روستا در جنوب حسکه از طرف گروه تجزیه طلب پ.ک.ک/پ.ی.د مجبور به مهاجرت و خانه های آن دسته از عربها و ترکمن هایی که حاضر به ترک آن نشده اند نیز تخریب شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *