۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار عضو شورای شهر اورمیه:تروریست های پ.ک.ک و پژاک در قالب متکدی فعالیت می کنند

هشدار عضو شورای شهر اورمیه:تروریست های پ.ک.ک و پژاک در قالب متکدی فعالیت می کنند

  • ۲۳ مهر ۱۳۹۷
  • ۲۳۸ بازدید
  • ۰

عضو شورای شهر اورمیه با بیان اینکه بسیاری از متکدیان شهر اورمیه از طرف گروهک های تروریستی سازماندهی می شوند، هشدار داد «کمک بیشتر همشهریان، موجب ترغیب آنها به حضور در معابر شهری می‌شود.»
حجت الاسلام محمد خلیل‌پور دیروز شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷، با اشاره به «غیر بومی بودن متکدیان در اورمیه» به خبرگزاری فارس گفت: «با آغاز فصل تابستان بر تعداد کودکان و متکدیان خیابانی افزوده شده و در سایر فصول هم تعداد این افراد مشاهده بیشتری می‌شود.»
خلیل‌پور افزود: «در بررسی‌هایی که انجام شده مشخص شده است بسیاری از این افراد حرفه‌ای هستند و درآمد خوبی هم از این کار دارند و همچنین اکثر متکدیان غیر بومی بوده و از طرف گروهک های تروریستی پژاک و پ.ک.ک سازماندهی می گردند و کمک بیشتر همشهریان موجب ترغیب آنها به حضور بیشتر در معابر شهری می‌شود.»
این اظهارات در حالی مطرح می شود که در فروردین ماه ۹۷، برخی از سایت های خبری غرب آذربایجان از«شناسایی و انهدام یک باند حرفه‌ای تکدی‌گری وابسته به تروریست‌های پژاک» در آذربایجان‌غربی خبر داده بودند.
این سایت ها به نقل از «منابع آگاه امنیتی در اورمیه»، نوشتند: «یک باند گدایی حرفه ای متشکل از کودکان کُرد و سالخوردگان با تگدی گری توانستند در چند سال اخیر منابع مالی عظیمی در اختیار تروریست های پ ک ک و پژاک قرار دهند.»
بر اساس این گزارش، این باند کاملا حرفه ای توسط نیروهای امنیتی شناسایی و متلاشی گردید. بنا به گفته این منبع آگاه امنیتی، پیش تر برخی از تروریست های تسلیم شده، از برنامه های پژاک و پ ک ک مبنی بر فعالیت باندهای تگدی گری در کلانشهرهای ایران خبر داده بودند.
گروههای تروریستی کردی مانند پژاک و پ.ک.ک سالهاست از طریق اخاذی، خرید و فروش مواد مخدر، قاچاق اسلحه، قاچاق انسان و قاچاق کالا، کسب درآمد می کنند.
دست فروشی و تکدی گری سازمان یافته نیز از شگردهای گروههای تروریستی کردی به شمار می رود. اعضای این گروهها از طریق دستفروشی و گدایی در شهرهای آذربایجان علاوه بر کسب سودها کلان، اطلاعت ارزشمندی را از نقاط مختلف آذربایجان گردآوری کرده و در اختیار گروههای تروریستی کردی قرار می دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین