۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده اقلیم در آمریکا: دوران تقسیم قدرت به صورت ۵۰-۵۰ در اقلیم کردستان پایان یافته است

نماینده اقلیم در آمریکا: دوران تقسیم قدرت به صورت ۵۰-۵۰ در اقلیم کردستان پایان یافته است

  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

بیان سامی عبدالرحمان می گوید حزب دموکرات کردستان عراق، دیگر مانند گذشته نهادها و قدرت در اقلیم کردستان را با اتحادیه میهنی به صورت مساوی تقسیم نخواهد کرد.

بعد از انتخاب شدن برهم صالح، نماینده اتحادیه میهنی در صحن پارلمان عراق به عنوان رییس جمهور عراق و نارضایتی حزب دموکرات از عدم انتخاب رییس جمهور عراق بر اساس توافقات گذشته، حزب دموکرات تهدید کرده است نمی خواهد مانند گذشته قدرت را با اتحادیه میهنی به صورت مساوی تقسیم کند.

بیان سامی عبدالرحمان، نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی زبان اهرام ویکلی گفته است بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان، حزب دموکرات کردستان بین ۴۳ تا ۴۵ کرسی کسب کرده است در حالی که اتحادیه میهنی بین ۲۰ تا ۲۳ خواهد داشت. به هر حال امکان این وجود دارد که دولت اقلیم کردستان از ائتلاف میان حزبها تشکیل شود.

وی تاکید کرد حتی اگر حزب اتحادیه میهنی در دولت ائتلافی با حزب دموکرات حضور داشته باشد، بر اساس تقسیم قدرت به صورت ۵۰-۵۰ نخواهد بود که در آن همه وزارت خانه ها و نهادها بدون توجه به میزان کسب کرسی های پارلمان با این حزب تقسیم می شد. این مسئله در تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان لزومی ندارد.

نماینده حکومت اقلیم کردستان و از رهبران ارشد حزب دموکرات اشاره کرد که حزبش با توجه به این که برخی احزاب مانند جنبش تغییر و احزاب اسلامی قبلا در حکومت حضور داشته اند، ممکن است دولت جدید اقلیم کردستان را با ائتلاف با آنها و یا حتی جنبش جدید سیاسی نسل نو تشکیل دهد. وی احتمال داد حزب دموکرات با گروههای اقلیت سیاسی و مذهبی نیز که با عنوان کوتاها در پارلمان اقلیم کردستان ۱۰ کرسی دارند، ائتلاف کرده و دولت جدید اقلیم کردستان را بدون حضور احزاب بزرگ تشکیل دهد.

بیان سامی عبدالرحمان اذعان کرد که حزب دموکرات کردستان از انتخاب برهم صالح به عنوان رییس جمهور عراق دلگیر و ناخشنود شده است.

وی تاکید کرد دلیل اقدام حزب دموکرات برای معرفی نامزد برای پست ریاست جمهوری عراق، کسب کرسی های بیشتر در انتخابات پارلمانی عراق نسبت به سایر احزاب کرد در اقلیم کردستان بوده است.

عضو ارشد حزب دموکرات درباره علت برگزاری رفراندوم استقلال در سال ۲۰۱۷ گفت: دلیل این اقدام ناامیدی از اجرای قانون اساسی عراق و عملی نشدن وعده های دولت های پی در پی در عراق بوده و هدف از آن جدایی از عراق نبوده است.

بیان سامی عبدالرحمان گفت که نبرد با داعش در چند سال گذشته به همراه پایین آمدن قیمت نفت، ضربه مهلکی به اقتصاد اقلیم کردستان زده است و باید در چهار سال آینده برای بهبود آن کارهای مهم صورت بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین