۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • میانجیگری عربستان بین پ ک ک و ترکیه با درخواست پ ک ک

میانجیگری عربستان بین پ ک ک و ترکیه با درخواست پ ک ک

  • ۱۱ دی ۱۳۹۷
  • ۳۸۳ بازدید
  • ۰

پ ک ک از عربستان درخواست نمود نقش میانجگیری با دولت اردوغان را ایفا نماید و با استناد به مذاکرات چندین سال قبل پ ک ک با اردوغان موسوم به مذاکرات امرالی ۲۰۱۵، مذاکره و دیالوگ در عصر نوین جهانی را بهترین راه حل برای پایان دادن به معضلات چندین ساله است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از روزنامه دی لوموند فرانسه ، گروه های تروریستی تحت سلطه ابرقدرت های جهانی تاسیس می شوند و مجری سیاست های دولت های استعمارگر می باشند و بدون شک این گروه های تروریستی تاریخ مصرفی دارند.
با توجه به تحولات اخیر در خاورمیانه شواهد موجود حاکی از آن است که تاریخ مصرف پ ک ک و سایر شاخه های اقماری آن برای دولت های استعمارگر به پایان رسیده است و این گروه تروریستی در آستانه نابودی و فروپاشی قرار گرفته است.

سازمان تروریستی پ ک ک پس از ۴۰ سال تحرکات تروریستی ۴۸۰۰۰ نفر از کردهای خاورمیانه را به گام مرگ فرستاد و ۱۰۰۰ خانواده کُرد را از مناطق کردنشین آواره نموده است.

حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (PYD) شاخه سوری پ ک ک توانست از شرایط بحرانی سوریه بهره مند شود و در شمال سوریه اعلام استقلال و خودمدیریتی نماید ، استقرار و به دست گرفتن مدیریت کردها در شمال سوریه توسط پ ک ک لگوی موفق برای این گروه تروریستی بحساب می آمد و در پی اجرای این سیاست در سایر مناطق کردنشین خاورمیانه بود ولی با خروج نظامیان امریکا از شمال سوریه و عدم حمایت امریکا از پ ک ک تمامی معادلات گروه به هم خورد.

اکنون پ ک ک بمنظور رهایی از فروپاشی از آل سعود درخواست کرده تا این کشور نقش میانجیگری میان آنان و دولت ترکیه را ایفا نماید . این روزنامه در تشریح این خبر نوشته است : پ ک ک از آل سعود درخواست نمود نقش میانجگیری با دولت اردوغان را ایفا نماید و با استناد به مذاکرات چندین سال قبل پ ک ک با اردوغان موسوم به مذاکرات امرالی ، مذاکره و دیالوگ در عصر نوین جهانی را بهترین راه حل برای پایان دادن به معضلات چندین ساله داست.
شایان ذکراست مذاکرات چند سال قبل پ ک ک با اردوغان با اختلاف نظر بر سر خلع سلاح پ ک ک با شکست مواجه شد .اکنون احتمال میرود پ ک ک تن به خلع سلاح دهد و به مبارزات مدنی و سیاسی خویش تداوم بخشد ، عدم خلع سلاح پ ک ک در آن مقطع حساس مبارزات سیاسی و مدنی پ ک ک را نیز تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از نماینده گان حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) از جمله صلاح الدین دمیرتاش دستگیر و روانه زندان شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *