۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مشکلات آشنای شهر سنندج

  • ۲۵ دی ۱۳۹۷
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

روزی روزگاری در این شهر عده ایی با شعارهای سازندگی و رویش و پویش و جوشش و خروشش، از مردم طلب رای کردند، آن ها می گفتند ما از جنس شما هستیم و مدافع حقوق شما و …

به گزارش انجمن بی تاوان، روزی روزگاری در این شهر عده ایی با شعارهای سازندگی و رویش و پویش و جوشش و خروشش، از مردم طلب رای کردند، آن ها می گفتند ما از جنس شما هستیم و مدافع حقوق شما و در نطق ها و فرمایشاتشان به اختلاس و دزدی و کم کاری پیشینیان و مدیران غیر بومی اشاره می کردند. مردم هم دلشان گرم میشد و امیدوار به آینده ، کە این جماعت از خودمان هستند و حال ما را می فهمند و…

از آن روزها مدت زیادی نگذشتە اما وضعیتی که امروز بر این شهر حاکم است از حالت بد به وخیم و اسفناک کوچ کرده و بدتر و بدتر هم خواهد شد. آنچه را کە بیان می کنم همە را با چشمان خودم دیدەام و عکس های بالا گویای همە چیز است.

 

 

در قرن بیست و یک و در شهری کە شهردار آن کارشناسی مهندسی عمران و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دارد  دیدم که در مسیر بوار ارتش جنب لشکر، چاله‌ها را با خاک پر میکنند نه آسفالت و همچنین دیدم که چاله های میدان ملا مصطفی بیسارانی (۲۵) را با شن نخودی بادامی ماست مالی میکردند.

 


حالا بگوییم اینها در حاشیه شهر هستند و زیاد مهم نیستند، پس سری به خیابان فردوسی بزنیم که اصلی ترین مسیر تردد مردم شریف سنندج است.

 


چند سال پیش بصورت ضربتی این مسیر با کفپوش هایی نا مناسب و صاف پوشانده شد و بعد از آن شاهد لق شدن و شکستگی و حتی لغزندگی آن شدیم و جالب اینجاست که سنگ فرش های شکسته شده را بر میدارند و جای آن را با ملات سیمان پر میکنند.

 

 

‌اگر در روزهای گرم تابستان از ده متری سطل زباله روبروی کفش ملی رد شوید به احتمال زیاد حالت تهوع خواهید گرفت چرا که مواد زائد مرغ و ماهی فروشان مسیر فردوسی در آن ریخته میشود و کسی دغدغه ایی برای تخلیه آن ندارد و خوناب مرغ و ماهی درکف پیاده روها بماند و جالب اینجاست که سالیان سال است این مغازه ها فاضلاب کشی نشده اند و آب حوضچه ماهی فروشان در پیاده رو خالی میشود.

 

 

نمیخوام به معظل پل عابر پیاده میدان اقبال اشاره کنم که میلیاردها تومان برایش هزینه شد و هیچ بهره و کارایی برای مردم نداشت چون یا برق ندارد یا در دست تعمیر است و… یاد درختان جوهر سر به فلک کشیده ابتدای ششم بهمن بخیر که برای این پل شوم و لعنتی قربانی شدند…


اینها معضلاتی بود کە در طول روز میشود همه آن ها را دید حالا نگاهی به تغییر کاربری زمینهای آبیدر بیندازیم

حالا نگاهی به مسیر بلوار شبلی و خضر زنده بیندازیم.

 


در مسیر بلوار شبلی، حد فاصل خیابان کوهسار و بلوار کمربندی آبیدر ماشین آلات خاکبرداری در حال کار است. این مسیر سالیان سال است که جز لاینفک آبیدر به شمار می آید و عملا مرتع بود که گویا با زور تغییر کاربری داده شده،این مسیر درگوگل مپ با رنگ سبز نمایش داده شده است.

 

من نمیدانم نمایندگان مردم یا شورای شهر یا شهرداری با چه وجدانی اجازه ساخت و ساز و بهره برداری از این زمین یا بالاتر از آن مسیر خضر زنده را می دهند.


مسئول محترم و نماینده محترم شورا، چه جوابی برای مردم دارید شما که سنگ بومی بودید چه کردید؟ شما که از جنس همین مردم بودید چه کردید؟

 

نمایندگان شورای شهر و شهرداری باید هرچه سریعتر نسبت به عملکرد ضعیف شان پاسخگو باشند و برای مردم شفاف سازی کنند. شما در مقابل رای و اعتماد مردم مسئولید و جز برای خودتان برای مردم چه کردید.

 

کاش یک نهاد مردمی برای نظارت بر عملکرد شهرداری و شورای شهر تشکیل میشد تا از رانت خواری و فساد در این دستگاه های که با پول مردم چرخشان می چرخد جلوگیری کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین