۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فلاحت پیشه خواستار شد؛ افزایش گذرگاه های مرزی بین ایران و عراق

فلاحت پیشه خواستار شد؛ افزایش گذرگاه های مرزی بین ایران و عراق

  • ۱۹ تیر ۱۳۹۷
  • ۳۰۶ بازدید
  • ۰

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیرعراق در تهران خواستار بازگشایی و افزایش گذرگاههای مرزی بین دو کشور شد.

ب گزارش انجمن بی تاوان به نقل از خانه ملت ،رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیروز ( شنبه ۱۶ تیر) با سفیرعراق درتهران دیدار و گفت وگو کرد.

حشمت الله فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار که جزئیات آن در خانه ملت منتشر شد با اشاره به روابط خوب و برادرانه دوکشور گفت: برادری و دوستی بین ایران و عراق مستحکم، قوی و تزلزل ناپذیر است.

وی همچنین با تبریک برگزاری موفق انتخابات عراق افزود: تحکیم و تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی فیمابین نه تنها به نفع مردم دو کشور است بلکه در کمک به بازگرداندن امنیت، ثبات و آرامش در منطقه اهمیت فراوانی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم توجه به معیشت مرزنشینان دو کشور گفت: بازگشایی گذرگاههای مرزی ایران و عراق نقش مهمی در رونق کسب و کار در میان مردم مناطق مرزی و افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور دارد.

وی بر این اساس خواستار بازگشایی و افزایش گذرگاههای مرزی بین دو کشور گردید.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۴۰ سال دشمنی آمریکا با ملّت ایران گفت: فشارهای آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران اثری نخواهد داشت همانطور که تاکنون جنگ، کودتا و انواع تحریمها که توسط آمریکا و همپیمانانش بر ایران اسلامی تحمیل شد اثری بر پایداری و ایستادگی ملّت ایران نداشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: حفظ تمامیت ارضی عراق و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف مورد توجه و اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین دراین دیدار راجح صابر الموسوی سفیر عراق در تهران نیز با قدردانی از کمکهای جمهوری اسلامی ایران به کشورش در برهه‌های مختلف گفت: گسترش مناسبات دوستانه با ایران همواره مورد توجه و پیگیری مسئولان عراقی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به توانمندیهای ایران و عراق در عرصه‌های مختلف گفت: افزایش مبادلات اقتصادی و صنعتی بین دو کشور در گرو شناسایی ظرفیتها و امکانات موجود و برگزاری نشستهای تخصصی میان تجار و صاحبان صنایع و اتاقهای بازرگانی ایران و عراق است.

سفیر عراق در تهران در ادامه این دیدار گفت: عراق هرگز به هیچ کشوری اجازه اقدام علیه همسایگان خود را نخواهد داد.

الموسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزودی و با توافق وزرای کشور ایران و عراق مرز خسروی و چهار گذرگاه مرزی میان دو کشور بازگشایی خواهد شد.

وی در پایان این دیدار گفت: توسعه مناطق آزاد تجاری و اقتصادی، بازگشایی نمایشگاه دائمی محصولات ایران در عراق، اتصال خطوط ریلی دو کشور و توسعه بندرگاههای مرزی نقش مهمی در توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی بین دو کشور دارد که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *