۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرار از آزادی(قسمت اول) (بزرگداشت روز جهانی زن به سبک عبداله اوجالان)!

فرار از آزادی(قسمت اول) (بزرگداشت روز جهانی زن به سبک عبداله اوجالان)!

  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
  • ۳۳۶ بازدید
  • ۰

افشاگری (دیل آرا) دختر رها شده از بند پ.ک.ک از تجاوز به دختران و زنان در پ.ک.ک

دیل آرا عنصر سابق جدا شده از پ.ک.ک از تجاوز رهبران پ.ک.ک به پانزده زن که در کمپ های گروه در کوهستان قندیل متحمل شده بودند پرده برداشت.

وی در سال ۱۹۹۱به قندیل رفت ودر عملیاتهای گروهک مشارکت کرد وبه قول خودش یک تروریست جنایتکار تمام عیار شد. دیلارا از سال ۱۹۹۶ به بعد در رادیوی پ ک ک در قندیل مشغول به فعالیت شد  و در سال ۲۰۰۳ به همراه سه نفر دیگر خطر مرگ را به جان خریدند  و از پ ک ک فرار کردند .

او سه سال است که در عراق زندگی می کند وتا به امروز چیزهایی  را که اصلا در مورد مورد آن ها حرفهایی گفته نشده بود و مانندحقیقتی که همیشه رویش پوشیده باشد در دیدار با ما اعتراف کرد.

او  زمانی که در پ ک ک بوده شاهد عینی بعضی رویدادها بوده است  و تصمیم گرفته است  که از افرادی که حرفی را برای اعتراف در باره تجاوزگری هایی که بدست عبداله اوجالان و فرماندهان پ.ک.ک و راجع به مسائل پرابهامی که در گروهک روی داده اند به کتاب تبدیل کند و کتابش را بنام “فرار از آزادی” به چاپ برساند.

با دیلآرا در عراق ملاقات کردم. می گفت :اگر کادرهای گروه مرا را ببینند و پیدا کنند در هرحال خواهند کشت.

در مدت پنج روزی که در عراق بودم با چهارده زن فراری آشنا شدم و با بعضی ها در مورد رویدادهایی که در کتاب میگذرد امکان گفتگو پیدا کردم.

از بین آنها تنها چهار نفر به شرط اینکه چهره هایشان دیده نشود اجازه دادند که از آنها عکسی بگیرم و تنها دو زنی که با عبدالاه اوجالان قبلا مانده بودند گفتگو را پذیرفتند .

یکی از انها سه بار از طرف اوجالان مجبور به تجاوز شده بود .و دیگری هم حتی اعتراض به رهبرش از ذهنش هم نگذشته بود.

من به مدت چهار روز و شب در یک اتاق سرد تا صبح به آنها گوش می دادم و من شاهد بودم که آنها چقدر دلهره ودر اضطراب بودند و حتی صدای رفت و آمدها را در کوچه تشخیص میدادند که ایا صدای پ ک ک هست یا نه؟

همگی از اوجالان و پ.ک.ک اظهار نفرت میکردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین