۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روابط ترکیه و آمریکا روز‌های پر تلاطمی را سپری می‌کند

روابط ترکیه و آمریکا روز‌های پر تلاطمی را سپری می‌کند

  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته با حضور در سرکنسولگری این کشور در نیویورک به تشریح روابط آنکارا-واشنگتن پرداخت.

به گزارش انجمن بی تاوان،مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در سخنانی در سرکنسولگری ترکیه در نیویورک گفت: روابط ترکیه با آمریکا روز‌های پر تلاطمی را سپری می‌کند. همه تلاش کردند این مسئله را با مسئله ( بازداشت) کشیش برانسون در ترکیه مرتبط کنند و با آن منحصر بدانند اما در واقع دو موضوع وجود دارد که موجب تنش در روابط دو کشور شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: یکی از این مسائل حمایت آمریکا از «پ ک ک- ی پ گ» در سوریه است. آمریکا به رغم اینکه می داند و این را می پذیرد که اینها یک گروه واحد هستند همکاری با این گروه را ضروری می داند و این واقعا اشتباه بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نوامبر با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد، افزود: در این دیدار همه ابعاد روابط میان دو کشور را بررسی خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: تلاش می کنیم توافقی را که درباره منبج به آن دست یافته‌ایم، اجرا کنیم.

چاووش اوغلو اعلام کرد: گشت های مشترک نظامیان آمریکا و ترکیه آغاز شده است اما این نقشه راه فقط منحصر به منبج نیست و برقراری ثبات در شرق فرات نیز که «ی پ گ» اشغال کرده است، بخشی از این نقشه راه است.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: اگر بتوانیم در این زمینه گام هایی برداریم و به حضور تروریست هایی که تهدیدی برای ترکیه هستند در این منطقه پایان دهیم، روابط ترکیه با آمریکا در سطح بهتری قرار خواهد گرفت.

چاووش اوغلو گفت: مسئله مهم دیگر در روابط با آمریکا بی توجهی به پرونده هایی است که ما درباره سازمان فتو (فتح الله گولن) که عامل کودتای ۱۵ ژوئیه بود به آمریکا تحویل داده ایم و عدم اجرای خواسته ترکیه درباره تحویل فتح الله گولن به ترکیه است.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد، این مسئله نیز یکی از علت های اساسی تشنج در روابط دو کشور است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین