۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دوغو پرینچک: تداوم حیات پ.ک.ک بدون حمایت آمریکا و اسراییل ممکن نیست

دوغو پرینچک: تداوم حیات پ.ک.ک بدون حمایت آمریکا و اسراییل ممکن نیست

  • ۱۴ آذر ۱۳۹۷
  • ۲۲۳ بازدید
  • ۰

رهبر حزب وطن ترکیه در اظهاراتی گفت: گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در پی حملات گسترده زمینی ـ هوایی چند ماه اخیر ارتش ترکیه بسیار تضعیف شده و بی گمان تداوم حیات این گروه تروریستی بدون حمایت آمریکا و اسرائیل امکانپذیر نیست.

به گزارش انجمن بی تاوان، “دو غو پرینچک” رهبر حزب وطن ترکیه در گفت و گو با تلویزیون اولوسال اظهار کرد: نیروهای پ.ک.ک و شاخه های سوری آن به واقع نقش نیروی زمینی آمریکا و اسرائیل را در منطقه ایفا می کند و این امر برای مقامات کاخ سفید و تل آویو راضی کننده است.

وی افزود: آمریکا با تقویت پ.ک.ک، در واقع از این گروه تروریستی در راستای فشار به دولت های منطقه و گرفتن امتیاز لازم بهره می گیرد.

پرینچک در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که واشنگتن تا ابد پشت پ.ک.ک خواهد ایستاد یا نه؟ بیان کرد: تداوم حمایت های آمریکا از پ.ک.ک به رفتار ترکیه بستگی دارد چرا که اگر اقدامات قاطعانه آنکارا تداوم یابد و این گروه تروریستی را به روزهای زوال نزدیک کند، بی گمان آمریکا و اسراییل حمایت ها را قطع و حاضر به هزینه دادن برای مقابله با ترکیه نخواهند شد.

وی ماه گذشته میلادی هم در برنامه تلویزیونی “راه خروج” شبکه ملی اظهار کرد: اگر چه امروز ترکیه با همکاری بعضی از کشورهای منطقه ای ضربات سنگینی به پ.ک.ک وارد کرده اما آمریکا با هدف ایجاد اسراییل بزرگ، همچنان از این تشکیلات سیاسی برای تشکیل دولت کُردی حمایت می کند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها دیگر آشکارا از ایجاد اسراییل بزرگ سخن می گویند و قاطعانه پیگیر آن هستند و به همین دلیل حتی اگر نیروهای پ.ک.ک نیز با حملات قوای ترک تضعیف شوند، سربازان آمریکایی به منطقه روانه می شوند تا آسیبی به روند پروژه “اسراییل بزرگ” وارد نشود.

روزنامه ینی شفق با انتشار گزارشی تحت عنوان “آمریکا به قندیل دارو ارسال کرد” نوشت: حمایت واشنگتن از پ.ک.ک به سطح بالاتری ارتقاء یافته و اگر چه به منظور جلب افکار عمومی جهان در ظاهر ماجرا سه تن از سرکرده های این گروه تجزیه طلب را در لیست سیاه خود قرار داده اما واقعیت عمل کرد دیگری است چرا که اطلاعات دریافتی نشان می دهد که پس از تعیین جایزه برای دستگیری سران پ.ک.ک، آمریکایی ها از طریق فرودگاه سلیمانیه عراق، محموله هایی دارو، لوازم پزشکی و سلاح را به نیروهای پ.ک.ک در قندیل و از طریق اربیل به شمال سوریه ارسال کرده اند.

به نوشته روزنامه ینی آکیت نزدیک به حزب حاکم ترکیه نیز، نیروهای پ.ک.ک در مناطق قامیشلی، آموده، مالکیه و تل ابیض در شمال سوریه با سربازان آمریکایی دیدارهایی داشتند و اذعان دارند که آمریکایی ها درباره تداوم حضور پ.ک.ک در این منطقه تضمین داده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین