۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درگیری میان ارتش عراق و نیروهای وابسته به پ.ک.ک در شنگال

درگیری میان ارتش عراق و نیروهای وابسته به پ.ک.ک در شنگال

  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰

منابع مختلف ضمن تایید وقوع درگیری مسلحانه میان نیروهای ارتش عراق و تروریست های pkk در شهرستان شنگال، آمار متناقضی از تلفات ارائه دادند.

به گزارش انجمن بی تاوان،یک منبع نظامی شامگاه یک شنبه در گفت و گو با خبرگزاری المدار اعلام کرد که در شهرستان ایزدی نشین شنگال (سنجار) در شمال استان مرزی نینوا در شمال غرب عراق درگیری میان نیروهای ارتش این کشور و تروریست های (PKK) روی داده است.

به گفته منبع مذکور، ارتش عراق نیروهای بیشتری را به بخش سنونی در شمال شهرستان شنگال به عنوان منطقه محل درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان اعزام کرده است.

یک منبع امنیتی از استان نینوا نیز در گفت و گو با الاخباریه تاکید کرد که درگیری مسلحانه شدیدی میان نیروهای ارتش عراق و عناصر وابسته به پ.ک.ک در شنگال روی داده و دلیل آن نیز قاچاق نفت در این شهرستان بوده است.

این منبع امنیتی همچنین از زخمی شدن شماری از نیروهای ارتش عراق و نیروهای پ.ک.ک و ادامه درگیری میان دو طرف خبر داد.

یک منبع امنیتی دیگر نیز در گفت و گو با السومریه نیوز ضمن تایید وقوع درگیری میان نیروهای امنیتی عراق و عناصر مسلح وابسته به pkk در منطقه حصاویک در شمال شهرستان شنگال، اعلام کرد که گزارش های دریافتی از کشته و زخمی شدن شماری از افراد در نتیجه درگیری دو طرف حکایت دارد.

خبرگزاری اس.ان.جی نیز از یک منبع امنیتی نقل کرد که در نتیجه درگیری میان دو طرف در بخش سنونی شهرستان شنگال، یک نیروی عراقی و یک شبه نظامی پ.ک.ک کشته شدند و چهار نیروی دیگر این کشور و دو شبه نظامی دیگر حزب نیز زخمی شدند.

الفرات نیوز نیز به نقل از خودیدا چوکی، بخشدار سنونی گزارش داد که شامگاه یک شنبه درگیری میان نیروهای امنیتی عراق و عناصر حزب کارگران کردستان روی داده و شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

یک منبع امنیتی نیز در گفت و گو با شفق نیوز اعلام کرد که درگیری در شمال شهرستان شنگال میان نیروهای تیپ ۷۱ لشکر ۱۵ ارتش عراق و عناصر pkk روی داده است.

منبع مذکور ضمن اعلام این که درگیری پس از آن روی داده که نیروهای ارتش عراق تلاش کردند تا از عملیات قاچاق در حد فاصل مناطق تربکه و حصاویک در مرز مشترک با سوریه جلوگیری کنند، تاکید کرد که این حادثه شماری زخمی بر جای گذاشته است.

فهد حامد، فرماندار شهرستان شنگال نیز در گفت و گو با السومریه نیوز ضمن تایید وقوع درگیری میان نیروهای ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال در نزدیکی منطقه حصاویک به دلیل بروز سوء تفاهم میان آنها، خاطر نشان ساخت که درگیری باعث کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف شده با این حال وضعیت شهرستان در حال حاضر امن است.
https://t.me/bitawan

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین