۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خبرهای نگران‌کننده از تحرکات آمریکا برای بازگرداندن بغدادی و هزاران داعشی ‌به عراق

خبرهای نگران‌کننده از تحرکات آمریکا برای بازگرداندن بغدادی و هزاران داعشی ‌به عراق

  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰
رسانه‌ها و منابع آگاه خبرهای نگران‌کننده‌ای در مورد تحرکات مشکوک آمریکا برای انتقال «ابوبکر بغدادی» و هزاران تروریست داعشی به عراق را منتشر کردند.
روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه دیروز فاش کرد که هم اکنون ابوبکر بغدادی و ۱۴۰ سرکرده‌های اصلی داعش تحت نظر نیروهای آمریکایی هستند.
به گزارش انجمن بی تاوان، ینی شفق افزود،  سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) بر مکان حضور بغدادی و تحرکات وی نظارت دارد و در حال حاضر نیروهای آمریکایی به بغدادی و عناصر داعش، شناسنامه جعلی داده و نام‌های تازه‌ای برای آنان انتخاب کرده‌اند.
ینی شفق افزود، اعطای مدارک جعلی بخشی از عملیات محرمانه‌ای است که آمریکا برای قاچاق تروریست‌ها انجام می‌دهد.
طبق گزارش این روزنامه، سرویس جاسوسی آمریکا در حال بازجویی از ۲۰۰۰ عضوداعش در داخل اردوگاه های وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بوده و قصد دارد به آنان شناسنامه جعلی جدید بدهد. ینی شفق افزود، فرآیند بازجویی در مراکز ویژه‌ای انجام می‌شود که آمریکا در سوریه و عراق ایجاد کرده است و فرانسوی‌ها، اسرائیلی ها و انگلیسی‌ها به صورت منظم به مجرمان داعش سر می‌زنند. در پایان این گزارش آمده است که این مراکز تحت نظارت شدید نیروهای آمریکایی قرار دارند و در خلال بازجویی، به غیر نظامیان اجازه داده نمی‌شود که وارد آنجا شوند.
نخستین بار در سال ۱۳۹۵ بود که «جبار المعموری» یک فرمانده حشد الشعبی عراق، از تلاش آمریکا برای احیا داعش در عراق خبر داده بود. اما طی هفته های گذشته، منابع امنیتی و سیاسی عراق ،از جمله نمایندگان مجلس این کشور، بارها در مورد تحرکات مشکوک آمریکا در غرب و مناطق بیابانی عراق خبر داده و اعلام کرده بودند که نظامیان آمریکایی سرگرم انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق هستند و به تروریست‌ها آموزش می‌دهند. همزمان با انتشار این خبرها، حملات داعش در مناطق شمالی عراق هم به طور محسوسی در حال افزایش است.
«هشام الهاشمی» کارشناس مسائل راهبردی عراق صحت این اخبار را تأیید و اعلام کرد که بغدادی وارد عراق شده است. الهاشمی گفت که بغدادی مشخصا در منطقه «راوه» استان الانبار حضور دارد. یک منبع اطلاعاتی نیز تایید کرد که بغدادی به همراه مهم‌ترین فرماندهان داعش، به صورت مخفیانه وارد مناطق بیابانی الانبار در غرب عراق شده‌اند.
۵۰۰۰ داعشی در حال ورود به عراق
«صالح العکیلی» کارشناس مسائل امنیتی، دیروز طی یک نشست امنیتی، درباره طرح جدید آمریکا علیه عراق خبر داد و گفت، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از آمریکا چراغ سبز دریافت کرده‌اند که عناصر داعش را به عراق تحویل دهند.به گزارش خبرگزاری فارس، این اقدام شبه‌نظامیان کُرد و آمریکا «لطف به ملت (عراق) نیست، بلکه آمریکا اهداف پنهانی دارد، به ویژه اینکه می‌داند پارلمان [عراق] قصد دارد قانونی را برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور تصویب کند. وی با بیان این مطلب افزود: آمریکا از توافق امنیتی راهبردی که بر حمایت از امنیت و ثبات عراق و مجهز کردن نیروهای امنیتی به سلاح و مهمات تأکید داشت، شانه خالی کرده است.
العکیلی در ادامه تصریح کرد : ارتش آمریکا قصد دارد ۵۰۰۰ عنصر داعش را از سوریه وارد عراق کند.این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای یک سناریوی خطرناک در عراق است؛ به گونه‌ای که پس از وارد کردن عناصر داعش و انتقال آنان به زندان‌های عراق، تلاش خواهد کرد… عناصر داعش را یک بار دیگر به خارج از زندان فراری داده و در عراق هرج ومرج ایجاد کند.
صلیب سرخ
«فابریزیو کاربنی» مدیر بخش خاورمیانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، از بازگشت قریب‌الوقوع ۲۰ هزار عراقی به کشور خود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، کاربنی اعلام کرد، این افراد که از آخرین منطقه تحت اشغال داعش در شرق سوریه گریخته‌اند، به موجب توافق با بغداد، طی چند هفته دیگر به عراق بازخواهند گشت.
وی با بیان این مطلب افزود: دولت عراق به بازگرداندن این افراد ابراز تمایل کرده، ولی مشخص است که این وضعیت، مشکلاتی به همراه دارد. این افراد، تهدید امنیتی به شمار می‌روند.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بخش اعظم این افراد، غیر نظامی هستند، ولی احتمالا در میان آنان عناصر داعش نیز حضور دارند.
پس از اینکه آمریکا با داعش به توافق رسید، شمار زیادی ازغیرنظامیانی که این گروه آنان را به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته بود، به اردوگاه «الهول» (در شمال شرق سوریه) منتقل شده اند؛ اردوگاهی که آمریکا با تلاش روانشناسان خود قصد دارد در آنجا نسل جدیدی از داعش را تربیت کند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین