۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جدایی پژاک از پ ک ک در شورای رهبری پژاک کلید خورد.

جدایی پژاک از پ ک ک در شورای رهبری پژاک کلید خورد.

  • ۴ مرداد ۱۳۹۷
  • ۳۹۰ بازدید
  • ۰

بریاگابار و ریزان جاوید جریان فکری جدایی پژاک از پ ک ک را چند سال قبل کلید زده بوده اند اکنون این جریان فکری بصورت شفاف و روشن در شورای رهبری پژاک مطرح گردیده ، این موضوع اختلاف شدید میان شورای رهبری و فرمانذه هان میانی بوجود آورده و احتمال میرود انشعاب بزرگی در گروه رخ دهد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از منابع آگاه در اقلیم کردستان، بریاگابار و ریزان جاوید از فرمانده هان سابق پژاک در پی تاسیس حزب کُردی جدیدی می باشند. ینا به گزارشات رسیده هم اکنون اختلاف و دوگانکی در شورای رهبری پزاک به نقطه اوج رسیده است و احتمال انشعاب گروه قوت یافته است.

برخی از کادرهای شورای رهبری پژاک با موضع گیری بر سیاست های پژاک ، مخالفت خود را مبنی بر فرمانبرداری از پ ک ک اعلام نموده اند و بدنبال جدایی پژاک از پ ک ک می باشند و بر عکس گروهی دیگر از اعضای شورای رهبری ، پژاک را حزبی بر گرفته از ایدئولوژی پ ک ک و اوجالان قلمداد نموده و این گروه را ملزم به اجرایی دستورات و قوانین وضع شده از سوی ک ج ک می دانند و راهکارهای عبدالله اوجالان را مسیر روشن گروه اعلام میدارند. اکنون تحت الامر بودن پژاک و عدم تصمیم گیری و برنامه ریزی از موارد اختلاف میان شورای رهبری بوده و جریان فکری جدایی پژاک از پ ک ک موضوع مهم و نکته نظر اختلافی میان شورای رهبری پژاک محسوب می گردد.

با توجه به ایدئولوژی و قوانین مندرج در گروه انتقاد و اظهار نظر در مورد برنامه ها و سیاست های گروه کاملا ممنوع بوده و فرد خاطی در صورت چنین اظهاراتی حذف فیزیکی می گردد ولی ریزان جاوید رئیس سابق کودار پس از کنار گذاشتن توسط پ ک ک آتش اختلافات را روشن نموده و این جریان فکری را مدیریت می نمایند.

انتشار اخبار گوناگون پس از عملیات تروریستی پژاک در مریوان نشان از وجود اختلافات در پزاک می باشد

ریزان جاوید رئیس سابق کودار در سال ۱۳۹۵ نیز به دلیل مخالفت با سیاست های ک ج ک مبنی بر دخالت های بی مورد و غیر منطقی از سوی پ ک ک کنار گذاشته شد ، رسانه های اقلیم نیز خبری مبنی بر دستگیری ریزان جاوید توسط پ ک ک منتشره نموده اند ولی تا کنون این خبر از سوی مقامات گروه تائید و یا تکذیب نشده است.

چندی پیش خبری مینی بر جدایی ۲۰ فرمانده میانی و ۳۸ کادر پژاک با رهبری ریزان جاوید رئیس سابق کودار منتشر گردید ولی امروز همراهی و همکاری بریاگابار از اعضای شورای رهبری ک ج ک با ریزان جاوید مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

اعلام موجودیت بریاگابار و اعلام همکاری وی با ریزان جاوید شرایط درونی گروه را متشنج نموده و احتمال میرود انشعاب بزرگی در پزاک رخ دهد. اکنون بایستی منتظر عکس العمل پ ک ک باشیم،احتمال نیز وجود دارد که ریزان جاوید و بریاگابار توسط پ ک ک حذف فیزیکی گردند و خبر دستگیری ریزان نیز در این راستا می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین