۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تشدید اعتراضات مردمی در دیرالزور علیه نیروهای pkk مورد حمایت آمریکا

تشدید اعتراضات مردمی در دیرالزور علیه نیروهای pkk مورد حمایت آمریکا

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰
خبرگزاری رویترز گزارش داد که اعتراضات مردمی در استان دیرالزور سوریه علیه اشغالگری نیروهای pkk مورد حمایت آمریکا و سرقت منابع نفتی این منطقه افزایش یافته است.

به گزارش انجمن بی تاوان، خبرگزاری رویترز به نقل از مردم محلی و سران قبایل در استان دیرالزور گزارش داد که ساکنان عرب این استان اعتراضات خود را علیه حضور نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا افزایش داده‌اند و خواستار خروج هرچه سریعتر این نیروها از این استان نفت خیز هستند.

اعتراضات مردمی علیه نیروهای کرد وابسته به پ.ک.ک از ۵ روز پیش شروع شده است و در شهرهای البصیره و شوهیل واقع در شرق رود فرات تا به امروز ادامه داشته است.

براساس این گزارش، معترضان در طول مسیر بزرگراه دیرالزور تا حسکه  که مسیر عبوری تانکرهای نفتی است با آتش زدن لاستیک های ماشین اعتراضات خود را به کنترل این مناطق توسط نیروهای کرد نشان می‌دهند.

دیرالزور اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی از کنترل تروریست های داعش خارج شد و تحت کنترل نیروهای شبه نظامی وابسته به پ.ک.ک قرار گرفت.

در روستای «الضمان» روی پلاکاردها و بنرهای معترضان نوشته شده است: « نفت ما را به کجا میبرید؟» و «ما از امروز اجازه نخواهیم داد ثروت ما را به خارج از شهر ما منتقل کنید».

سران قبایل می‌گویند که خروج تانکرهای نفتی از میدان نفتی العمر که با مباشرت برخی افراد محلی انجام می‌شود خشم مردم منطقه را برانگیخته است.

در ادامه گزارش رویترز آمده است؛ معترضان در شهر «الحسین» خواستار پایان اشغالگری کردها در منطقه هستند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نیز  با انتشار یک فایل ویدئویی گزارش داد که تظاهراتی در روستای «الضمان» در بخش شرقی دیرالزور برگزار شده است.

دیدبان اعلام کرد که این تظاهرات در اعتراض به کشتار غیرنظامیانی بود که پنجشنبه هفته جاری در روستای «ماشخ» به دست نیروهای پ.ک.ک کشته شدند.

به گزارش دیدبان، البصیره هفته جاری شاهد تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با نیروهای دموکراتیک بوده است. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «الیوم تظاهره.. غداً انتفاضه» (امروز تظاهرات… فردا انتفاضه) و «لا للاحتلال الکردی» (نه به اشغالگر کُردها) شعارهایی را در محکومیت اقدامات این نیروها سر دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *