۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه توان حمله به عفرین و جنگیدن در مقابل YPG را ندارد

ترکیه توان حمله به عفرین و جنگیدن در مقابل YPG را ندارد

  • ۲۹ آذر ۱۳۹۶
  • ۲۳۹ بازدید
  • ۰

کاراییلان با اشاره به ناتوانی ارتش ترکیه در مقابل نیروهای PKK اعلام کرد این ارتش توان ورود به عفرین و رویارویی با مبارزان با تجربۀ YPG، که داعش را شکست داده اند، ندارد.

 

به گزارش انجمن بی تاوان  به نقل از فرات نیوز، مراد قاراییلان از فرماندهان و اعضای شورای مرکزی حزب کارگران کردستان (PKK) گفت ترکیه آنقدر قدرت ندارد که به کانتون عفرین حمله کند و در مقابل یگان های مدافع خلق (YPG) بجنگد.

قاراییلان گفت: «چنان وانمود می کنند که گویی ترکیه اگر به کانتون عفرین حمله کند بلافاصله وارد عفرین می شود. همۀ دنیا بدانند ارتش ترکیه چنین قدرتی ندارد. چنین موقعیتی پیش نخواهد آمد.»

وی ناتوانی ارتش ترکیه در زمان اوج درگیری های مناطق جنوب شرقی را مثال زد و گفت: «مردم عفرین و همۀ دنیا بدانند این ارتش ۹ ماه تمام نتوانست وارد شرناخ شود، ۹ ماه نتوانست وارد نصیبین شود. ارتش ترکیه دچار سندروم نصیبین شده است. تنها ۶۰ تا ۷۰ نیروی PKK از نصیبین دفاع می کردند. حال ارتش ترکیه چگونه می تواند به سرعت وارد عفرین شود؟ این ارتش بدون کمک روسیه نتوانست وارد الباب شود. آنها سه ماه درگیر بودند و نتوانستند وارد الباب شوند.»

قاراییلان ضمن ستودن توانایی و تجربۀ نیروهای YPG در نبرد با دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، افزود: «آنها وانمود می کنند هر وقت خواستند می توانند وارد عفرین شوند. در عفرین مبارزان با تجربۀ YPG و [یگان های مدافع زنان] YPJ حضور دارند، آنجا ارتش دموکراتیک سوریه هست. آنجا تجربه موج می زند. آنها داعش را هنگامی که کسی جرأت نزدیک شدن نداشت، شکست دادند. آنها پایتخت داعش را تسخیر کردند. ارتش ترکیه نمی تواند با YPG بجنگد. اگر بیایند شکست می خورند. شکستی تاریخی تجریه خواهند کرد. می آیند و می بینند. آنها فقط تهدید می کنند، اگر می توانند بیایند و ثابت کنند.»

این فرماندۀ PKK تهدید های مکرر مقامات حکومت ترکیه مبنی بر حمله به کانتون عفرین را جنگ روانی و برای تضعیف روحیۀ مردم عنوان کرد و گفت: «ارتشی که ۹ ماه نتوانست وارد نصیبین شود، چگونه می خواهد وارد عفرین شود، با آن همه نیروی وطن پرستی که آنجا است؟ مردم آنجا از کرد و عرب مقاومت خواهند کرد. حکومت ترکیه چون با مقاومت مردم روبرو شده است دست به جنگ روانی زده است. آنها می خواهند خود را قوی جلوه دهند و مردم را بترسانند.»

وی به نقش روسیه و ایالات متحده در حملۀ احتمالی ترکیه به عفرین اشاره کرد و گفت: «ترکیه بدون تأیید آمریکا و روسیه نمی تواند کاری از پیش ببرد. آنها اینک به پای روسیه افتاده اند. اگر روسیه اجازه دهد وارد می شوند و می توانند با هواپیماهایشان وارد شوند و بجنگند. روسیه هنوز چزاغ سبز نشان نداده است، اما مشخص نیست در نهایت چه موضعی خواهد داشت. اردوغان فروشندۀ خوبی است، او می تواند معامله کند. او هر کاری می کند تا مردم دزدی هایش را فراموش کنند و از شکست خود جلوگیری کند. به همین خاطر است که باید انتظار هر اقدامی را داشت، اما نباید ترسید. اگر بیایند پاسخ خود را خواهند گرفت.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *