۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • برای آزادی دمیرتاش هیچ مانعی باقی نمانده است

برای آزادی دمیرتاش هیچ مانعی باقی نمانده است

  • ۱۱ آذر ۱۳۹۷
  • ۲۹۹ بازدید
  • ۰

سَرُخان اولچو، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به حکم اخیر دادگاه حقوق بشر اروپا مبنی بر آزادی دمیرتاش از زندان عنوان کرده است: برای آزادی دمیرتاش هیچ مانعی باقی نمانده است.
به گزارش انجمن بی تاون به نقل از روزنامه دیوار، سَرُخان اولچو، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به حکم اخیر دادگاه حقوق بشر اروپا مبنی بر آزادی دمیرتاش از زندان عنوان کرده است: ۱۰ روز است که ترکیه حقوق بین المللی را آشکارا نقض می کند. همانگونه که می دانید دادگاه حقوق بشر اروپا در خصوص صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها رایی را صادر کرده است که تا کنون اقدامات برای اجرای این رای صورت نگرفته است. حتی ترجمه ترکی این حکم از سوی وزارت دادگستری به دادگاه شعبه ۱۹٫ جزایی آنکارا نیز ابلاغ شده است و در برابر اجرای این حکم هیچ مانعی وجود ندارد. در حکم دادگاه حقوق بشر اروپا “آزادی هر چه سریعتر” دمیرتاش به صورت واضح بیان شده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: تاکید بر این که به “تجدیدنظر در خصوص این حکم مراجعه می کنیم و به همین خاطر اجرای حکم را متوقف کردیم” تلاش برای وقت تلف کردن است. این یک اقدام کاملا سیاسی بوده و حقوقی نیست. یعنی همانگونه که دستگیری و زندانی شدن صلاح الدین دمیرتاش به همراه دیگر نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها سیاسی بود؛ این حکم بر تداوم زندان دمیرتاش هم سیاسی است.

اولچو با انتقاد از افزایش دستگیری های اعضای حزب دموکراتیک خلق ها در استان های مختلف ترکیه نیز خاطرنشان کرده است: به صورت منظم هر هفته در استان های مختلف ترکیه اقدام به دستگیری اعضای حزب دموکراتیک خلق ها می کنند. آخرین بار در ازمیر چنین عملیاتی را انجام داده اند و در حال حاضر محفوظ گولریوز، عضو شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها به همراه ۵ تن دیگر از اعضای حزب در بازداشت هستند. این افراد کسانی هستند که اقدامات آماده سازی انتخابات محلی در ازمیر را انجام می دهند. دستگاه قضای ترکیه علیه اعضای حزبی که برای انتخابات محلی اقدام می کند عملیات در نظر گرفته وادامه می دهد. دیگر در برابر ما تنها ائتلاف حزب عدالت و توسعه – حزب حرکت ملی ترکیه وجود ندارد؛ بلکه دستگاه قضای ترکیه نیز در داخل این ائتلاف است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *