۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اوضاع شنگال مناسب نیست

  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰
کاردار سفارت آمریکا در بغداد با اشاره به اینکه اوضاع شنگال مناسب نیست تاکید کرد تا زمان تثبیت اوضاع، خبری از ارائه کمک به مردم نخواهد بود.

به گزارش انجمن بی تاوان، حضور پ.ک.ک در شنگال، ظاهرا باعث نارضایتی و خشم مقامات آمریکا نیز شده است. پ.ک.ک، عملا این منطقه را اشغال کرده و باعث عدم بازگشت آوارگان و تداوم ناامنی در آن شهر شده است. اوضاع انسانی و امنیتی در شنگال به حدی وخیم است که “جوی هود” دیپلمات ارشد آمریکایی در بغداد می‌گوید علیرغم گذشت مدت زیادی از آزاد شدن شنگال از دست داعش، هنوز هم اوضاع امنیتی و ثبات این منطقه مناسب نیست». آقای هود در ادامه افزود آمریکا برای شنگال میلیون‌ها دلار بودجه در نظر گرفته است اما تا زمانی تثبیت اوضاع، نمی‌تواند کمک کند». این در حالی است که مردم شنگال و دولت عراق، اکنون به این مبلغ احتیاج دارند و دلیل شرط‌های دولت آمریکا مشخص نیست.

آقای هود، همچنین خواهان رفع موانع موجود برای بازگشت آوارگان کرد ایزدی به شنگال شد تا بتوانند به زندگی در کمپ‌ها پایان دهند. وی مدیریت کنونی شنگال را عاملی مهم در تداوم شرایط بد کنونی مردم منطقه دانست. اما در مورد نقش پ.ک.ک در این اوضاع، سخنی نگفت. این در حالی است که پ.ک.ک در سوریه، تحت عناوین پوششی، مورد حمایت آمریکا قرار دارد و مشخص نیست چرا آمریکا پ.ک.ک را برای خروج از شنگال، تحت فشار قرار نمی‌دهد.

گفتنی است حضور نیروهای وابسته به پ.ک.ک سبب شده تا در همه گزارش‌ها از آن به عنوان ناامن کننده منطقه نام برده شود و بخش مهمی از مدیریت این شهر در دست نیروهای وابسته به پ.ک.ک قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین