۹ فروردین ۱۴۰۳

اعدام؛ شیوه حذف مخالفان در داخل گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
  • ۲۰۸ بازدید
  • ۰

یک محقق و نویسنده اهل ترکیه با اشاره به اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک، هزاران تن از اعضای خود را به اتهامات مختلف به دار می آویزد، اظهار داشت که دستور آن که در گذشته توسط اوجالان صادر می شد، اکنون توسط سرکردگان این گروه از قندیل صادر می شود

حقی اؤزنور، محقق و نویسنده ترکیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آناتولی با اشاره به اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک هزاران تن از اعضای خود را به اتهام “جاسوسی، اقدامات تحریک آمیز، مخالفت با رهبری و خروج از گروه” به دار می آویزد اظهار داشت: پیش از این دستور اعدام در منطقه لولان را اوجالان از دمشق می‌داد. اکنون سرکردگان این گروه دستور را از قندیل می دهند.

وی ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ که عبدالله اوجالان دستگیر شد را آغاز دوره جدیدی برای پ.ک.ک دانست و افزود: اختلاف نظر میان جمیل باییک و عثمان اوجالان در این گروه اکنون روشن شده و تنش میان سرکردگان آن آغاز شده است.

او گفت: اوجالان و رهبری پ.ک.ک قرار بود از سوی مخالفانش به مطیع بودن، انحلال طلبی، ضد انقلابی بودن متهم شود. شورش داخل این گروه قرار بود با دستورات اوجالان از (جزیره) ایمرالی و اخراج مخالفان از سوی شورای ریاستی پ.ک.ک به پایان برسد.

اؤزنور با اشاره به اعدام ده‌ها تن از افرادی که از پ.ک.ک خارج شده و در پی تشکیل گروه های جدیدی بوده اند، اعلام کرد که آنان از سوی این گروه به عنوان جاسوس، گروه انحلال طلب و نوچه های طالبانی شناخته می شدند.

این محقق گفت: اعدام همیشه در داخل این گروه بوده است. در فاصله سالهای ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۸ هزاران تن از سرکردگان، اعضا و طرفداران پ.ک.ک در اردوگاه لولان در منطقه قندیل، در مناطق کوهستانی و روستایی به اتهاماتی مانند خیانت، جاسوسی و مخالفت با رهبری این گروه اعدام شدند.

اؤزنور افزود: مخالفان نیز اوجالان را به دیکتاتورهایی مانند صدام حسین و حافظ اسد تشبیه کرده و معتقد بودند که وی با دیکتاتوری خود پ.ک.ک را به یک شبکه جرم و جنایت تبدیل کرده است. پ.ک.ک که به تمام معنا یک گروهی با تفکر استالینیسم و دیکتاتور است هزاران تن از اعضای خود را به اتهام جاسوسی، خیانت، مخالفت با رهبری گروه، ضد انقلابی، تفرقه طلبی، بی توجهی به قوانین گروه، مخالفت با دستورات، عدم اجرای دستورات اعدام کرده است.

وی ادامه داد: در میان آنان افرادی همچون عصمت دوغرو، عبدالله اکینجی، عبدالله کومرال، اورهان آیدین، شاهین بالیچ، خلیل کایا، محمت شنر، سائمه آشکین، علی عمرجان و غیره وجود دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *