۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعتراف‌های جدید آمریکا در مورد گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د

اعتراف‌های جدید آمریکا در مورد گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د

  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

دانیل کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز گذشته در جلسه کمیته اطلاعات سنای به صورت آشکار اعلام کرد که ی.پ.گ شاخه نظامی گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی ،در حالی‌که حمایت و ارسال سلاح به پ.ک.ک/پ.ی.د در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا آغاز و با روی کارآمدن ترامپ باعث تنش در روابط آنکارا و واشنگتن شد، اعترافات و اظهارات برخی سازمان‌ها و مقامات این کشور مبنی بر اینکه پ.ی.د شاخه نظامی گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه است ادامه دارد.

دانیل کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز گذشته در جلسه کمیته اطلاعات سنا طی گزارشی با عنوان “ارزیابی سازمان اطلاعاتی آمریکا از تهدیدات جهانی” به صورت آشکار اعلام کرد: ی.پ.گ شاخه نظامی گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه است.

در این گزارش آمده که که ی.پ.گ به عنوان شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه در پی تشکیل منطقه خودمختار بوده و با مقاومت ترکیه، روسیه و ایران مواجه خواهد شد.

آمریکا گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د را «متحد خود علیه داعش در سوریه» دانسته و به حمایت تسلیحاتی از این گروه ادامه می دهد، اما سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سی.آی.ای) ماه سپتامبر گذشته پ.ک.ک/پ.ی.د را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی در سوریه قرار داد. سیا، نام صالح مسلم را نیز به عنوان سرکرده گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه درج کرده است.

در همین راستا، هدر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز طی سخنانی درباره گروه های درگیر در عفرین سوریه، به جای اسم “پ.ی.د”، از “پ.ک.ک” استفاده کرد و گفت: “ترکیه چشمانش را از داعش به سوی پ.ک.ک برگردانده است”.

ژنرال ریموند توماس، فرمانده نیروهای ویژه آمریکا هم جولای سال گذشته در موسسه «اسپن» این کشور شبه نظامیان پ.ی.د و ی.پ.گ را متعلق به گروه پ.ک.ک و شاخه سوری این تشکیلات تروریستی و تجزیه‌طلب معرفی و اعتراف کرد:

“مقامات کشورش به ی.پ.گ از آنجا که ترکیه آن را مرتبط با گروه تروریستی پ.ک.ک می داند، پیشنهاد کرده اند تا نام خود را به نیروهای دموکراتیک سوریه (س.د.گ) تغییر دهند”.

از سوی دیگر، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز در آوریل سال ۲۰۱۶ طی اظهاراتی وجود ارتباط مستقیم میان شبه نظامیان پ.ی.د به عنوان شاخه نظامی ی.پ.گ با گروه تروریستی پ.ک.ک را تایید کرد.

مرکز ملی ضد تروریسم ایالات متحده آمریکا (NCTC) که در زمینه جمع آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ترور فعالیت می کند، نیز طی گزارشی در سال ۲۰۱۶ در سر فصل “گروه های تروریستی”، اطلاعات راجع به گروه پ.ک.ک را زیر تیتر (Kongra-Gel (KGK ارائه داد و اعلام کرد که “پ.ی.د شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه است”.

در این گزارش آمده است: “پ.ک.ک به غیر از قلمرو خود در شمال عراق، با حزب متحد دموکراتیک (پ.ی.د) به عنوان شاخه خود در سوریه، حضور در مناطق کردنشین در سراسر مرز ترکیه را افزایش داده است که در نتیجه آن، نگرانی ها درباره افزایش تهدید برای ترکیه و احتمال افزایش تنش ها در این مرز را به همراه داشته است”.

در پی آن که این گزارش توجه عموم را جلب کرد، بخش‌های فوق در سایت برای دسترسی مسدود شد. با افزایش اعترافات مقامات آمریکا در خصوص ارتباط مستقیم پ.ی.د و ی.پ.گ با گروه تروریستی پ.ک.ک به عنوان شاخه این گروه تجزیه‌طلب در سوریه سؤالات مبنی بر اینکه دولت ترامپ با این وجود تا چه زمانی به کمک‌های تسلیحاتی خود به این گروه ادامه می دهد، منتظر پاسخ هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *