۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارمنستان و گرجستان محل استقرار جدید سازمان تروریستی “پ.ک.ک”

ارمنستان و گرجستان محل استقرار جدید سازمان تروریستی “پ.ک.ک”

  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

دو خط سیاسی موجود در داخل “پ.ک.ک” به دنبال تاسیس دو دولت در جنوب شرق و شرق آناتولی، یکی با هویت کردی و دیگری با هویت ارمنی است.

به گزارش بی تاوان ساواش اییلمز، عضو هیئت علمی دانشکده تاریخ دانشگاه آتاترک در گفتگو با خبرنگاران آذربایجانی اظهار داشت: از حضور اعضای گروه تروریستی “پ.ک.ک” در شهرهای لاچین و کلبجر که هم اکنون در اشغال ارمنستان است مطمئنیم. ارمنستان به صورت آشکار از تروریست های “پ.ک.ک” حمایت کرده و اکثر اعضای این گروه که اخیرا دستگیر شده اند اصالت ارمنی داشته اند.

این استاد تاریخ در ادامه عنوان می کند: از اظهارات شاخه سیاسی این تشکیلات تروریستی می توان دریافت که بیشتر اعضای سیاسی این گروه نیز اصالت ارمنی دارند.در واقع دو جریان سیاسی موجود در داخل این تشکیلات اراضی مورد هدف خود را شرق و جنوب شرق آناتولی تعریف کرده اند. به طوریکه در نظر دارند دو دولت در جنوب شرق و شرق آناتولی تاسیس نمایند یکی با هویت کردی و دیگری با هویت ارمنی.

اییلمز در ادامه اظهارت خود گفت: خط دوم سیاسی که به دنبال تاسیس دولت ارمنی در شرق آناتولی است در واقع از درون خط سیاسی اصلی و برای تضعیف هرچه بیشتر ترکیه متولد شده است. امروز در ارمنستان دو روزنامه رسمی و یک رادیوی سراسری از سوی نیروهای “پ.ک.ک” که از اروپا به این کشور وارد شده اند اداره شده و به تبلیغات به نفع این تشکیلات تروریستی مشغول هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده تاریخ دانشگاه خاطر نشان ساخت: علاوه بر فعالیت تبلیغاتی برای “پ.ک.ک” در ارمنستان، بخش عمده ای از فعالیت های مربوط به قاچاق مواد مخدر، اسلحه و قاچاق انسان در منطقه قفقاز از سوی این گروه صورت می پذیرد. “پ.ک.ک” در واقع به دنبال سازمان دهی همه جانبه در قفقاز است تا به یکی از تشکیلات های تروریستی موثر در این منطقه تبدیل شود. و دقیقا با همین هدف علاوه بر ارمنستان در گرجستان نیز فعالیت های خود را پیگیری می کند.

وی در پایان بیان یادآور شد: نوع فعالیت “پ.ک.ک” در گرجستان متفاوت از ارمنستان است. در واقع “پ.ک.ک” در این کشور سعی دارد با ایجاد انجمن های علنی مردم نهاد خود را سازماندهی کند. تامین مالی این انجمن ها نیز با پیاده کردن طرح های مورد نظر اتحادیه اروپا صورت می پذیرد. در واقع با تضعیف موقعیت این گروه تروریستی در کوه های آمانوس در جنوب ترکیه، سران این گروه در نظر دارند نیروهای خود را در منطقه قفقاز و خط ساحلی دریای سیاه مستقر کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *