۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: هدف ما خروج سریع گروه تروریستی پ.ک.ک از منبج است

اردوغان: هدف ما خروج سریع گروه تروریستی پ.ک.ک از منبج است

  • ۱۳ آبان ۱۳۹۷
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز گشت‌زنی های مشترک در منبج اعلام کرد که هدف آنکارا خروج هرچه سریعتر گروه تروریستی پ.ی.د/ی.پ.گ از منبج است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک با پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به آغاز گشت‌زنی‌های مشترک نیروهای مسلح ترکیه با نیروهای آمریکایی در منبج گفت: “هدف ما خروج هرچه سریعتر گروه تروریستی پ.ی.د/ی.پ.گ از منبج است”.

اردوغان همچنین اعلام کرد که در این خصوص وزاری امور خارجه ترکیه و آمریکا نقشه راهی را تهیه کرده‌اند و با آغاز گشت‌زنی مشترک این روند آغاز شده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به همکاری‌های کی‌یف در مبارزه با گروه تررویستی فتو گفت: “مقامات اوکراینی پس از کودتای ۱۵ جولای از ما حمایت کردند و در روزهای آینده نیز همکاری ما در زمینه نابودی ساختار فتو در اوکراین ادامه خواهد داشت”.

اردوغان در این کنفرانس که پس از هفتمین نشست شورای عالی همکاری استراتژیک ترکیه و اوکراین برگزار شد، گفت: “همکاری‌های خود با اوکراین را به طور مداوم از سال ۲۰۱۱ بدین سوی گسترش داده‌ایم و به توسعه روابط خود با این کشور ادامه خواهیم داد”.

وی ضمن خاطر نشان ساختن سفر متقابل شهروندان دو کشور با کارت شناسایی گفت: ” شمار گردشگران اوکراینی که در سال ۲۰۱۸ از ترکیه دیدن کرده‌اند از مرز یک میلیون نفر گذشته است و در نشست امروز بر امضای تعهدنامه تجارت آزاد میان دو کشور تا پایان سال توافق کردیم. با این تفاهم باور دارم که حجم تجارت سالانه میان ترکیه و اوکراین به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید”.

رئیس جمهور ترکیه در این کنفرانس خبری همچنین اظهار داشت: “الحاق غیرقانونی کریمه را به رسمیت نشناخته و نخواهیم شناخت. در مذاکرات دوجانبه و بین هیئت‌ها مسائل منطقه ای را مورد ارزیابی قرار دادیم. بر رویکرد حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی اوکراین تاکید کردم. امیدواریم که درگیری‌ها در شرق اوکراین به سرعت با دیپلماسی و اقدامات صلح‌جویانه پایان یابد”.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین